Başlangıç > GÜNLÜK, HABERLER, MERCEK ALTI, MESLEKTEN, MICROSOFT, NEDİR?, TOOLS > UYUMSUZLUĞA MICROSOFT ‘TAN ÇÖZÜM GELDİ

UYUMSUZLUĞA MICROSOFT ‘TAN ÇÖZÜM GELDİ

Internet Explorer 7 ‘ye geçiş sırasında ciddi problemler yaşanlardan biriyim ben de. Neyseki artık hayatımda IE ‘nin pek bir yeri kalmadı. Fakat bu durum herkes için geçerli değil elbette. Israrlı ve sadık Microsoft kullanıcıları hala IE kullanmaktan bir türlü vazgeçmiyorlar. (İşletim sistemine entegre olarak gelmenin avantajı böyle birşey olsa gerek) Microsoft da bu arkadaşları düşünerek User Agent String Utility v2.0 adlı aracını geçtiğimiz hafta yayınladı.

Bu araç sayesinde henüz IE 7 ‘ye adapte olamamış sitelere kendinizi farklı bir tarayıcından geliyormuş gibi gösterip bağlanqbiliyorsunuz. (Daha doğrusu daha düzgün görüntülüyebilemenizi sağlıyor) Bu ufak uygulamayı kurduktan sonra masaüstünüze oluşturacağı kısayol yardımıyla Internet Explorer ‘ı farklı bir User Agent bilgisiyle açabilirsiniz. Sisteme herhangi bir kayıt eklemieyen bu uygulamaın oluşturduğu kimlik sadece masaüstünüzdeki kısayol ile açtığınız pencere için geçerli oluyor.

Eğer Internet Explorer ‘a kalıcı olarak bu profili vermek istiyorsanız http://www.enhanceie.com/useragent.aspx adresindeki registry scriplerden faydalanabilirsiniz. EricLaw tarafından hazırlanan sitede Internet Explorer kullanıcılarının işine yarayabilecek çok faydalı scriptler ve eklentiler mevcut.

Microsoft ‘un bu tip bir araç çıkarması bana Microsoft MVP olan bir arkdaşım söylemiş olduğu: “Microsoft geriye uyumluluk konusunda dünyanın en iyi firmasıdır.” cümlesini hatırlattı. Geriye uyumluluk bu mudur , böyle birşey midir? Uydurmacılık nedir peki?…

user_agent.jpg

  1. Ağustos 29, 2007, 11:04 am

    IE7 ile ilgili sormak istediğim bir soru var.. Benin işlemcim celoron 2.6, ram ise 1 gb ddr ancak ie7’de yeni bir sekme açmak istediğimde sürekli bir gecikme oluyor yani firefoxtaki gibi tıkladığım anda sekmeyi açmıyor.. sebebi donanım yetersizliğimi olabilir yoksa başka bir ayarı var mıdır acaba?

  2. Ağustos 29, 2007, 12:24 pm

    Donanım yetersizliği olma ihtinali çok düşük çümkü donanım yetersizliği olsa bunu firefox ile yaşardım. sonuçta daha fazla sistem kaynağı gerektirdiği aşikar.

    Öte yandan kurulum sırasında aldığın bir hata mesajı vs oldu mu yada ie6 ile çalışırken bir problem yaşıyormuydun bunları da dikkate almak lazım. Yine de bir taba tıklayarak cpu ve memeroy kullanımlarındaki değişimlerine bakman durum hakkında fikir sahibi olmana yardımcı olacaktır.

  3. ozgurkaya111
    Ağustos 29, 2007, 3:42 pm

    Ben Firefox kullanıyorum bağzı inatçı ie uyumlu siteleri açmazsa ie7 kullanıyorum .
    firefox daha hızlı çalışıyor

  4. Ağustos 29, 2007, 5:51 pm

    evet bende mozillayi kullaniyorum explorer ile catisiyoruz

  5. Ağustos 29, 2007, 6:48 pm

    Benim web sitelerini açma önceliğim şöyle:
    1. Opera
    2. Firefox
    3 Firefox’un IeTab eklentisini kullanarak IE motoru ile açma

    Yani gerekmedikçe IE’yi elimi sürmüyorum :))

    Ayrıca “grkn”ın söylemiş olduğu sekmelerin geç açılmasıyla ilgili problem (problem mi bilmiyorum) bende de mevcut. Ben bunu IE 7’nin hantallığına bağladım.

    Ayrıca IE 7 kullananlara “IE7Pro” isimli eklentiyi ŞİDDETLE öneririm. Bu eklentiyi kullanarak

    – gelişmiş sürükle-bırak
    – fare hareketleri (mouse gesture)
    – oturumu geri kurtarma
    – sayfaların resmini çekme
    – proxy sunucuları arasında hızlı geçiş
    – Reklam filtresi
    – Greasemonkey script’leri
    User Agent ayarını değiştirebilme

    gibi ek özellikleri kullanabiliyorsunuz.

  6. Ağustos 29, 2007, 8:03 pm

    IE ‘den vazgeçemeyenler için Maxthon da önerilebilir. Hem light-weight hem de daha yetenekli. İş yerinde tercihimdir özellikle Boss-Key özelliği iş yerinde blog yazarken lazım olabiliyor 🙂

    Kolay gelsin.

  7. Eylül 1, 2007, 12:01 pm

    Selamlar ;
    mesaj alınmıştır 🙂
    Sevgili İbrahim biliyorsun ki 100’lerce yazılım üretiliyor bu mutfakta.Bunların desteğinin bulunması bir kenara bırak aynı zamanda sağlıklı devamını sağlamak da çok ciddi bir süreç yönetimi ve kalteli istihdam kaynağı gerektiriyor.
    İşbu durum gereği aynı ürünün farklı versiyonları arasında ki uyumsuzluklar ve bunların çözülmesi için yazılım proje geliştiricilerinin talepleride oldukca onemli..Bir yandan ARGE yapmak ve bir yandan da var olan sistemlerin devamlılığını sağlamak bir yandan da geçmiş versiyonların sorunlarını gidermek konusunda sanıyorum ki Microsoft ehven-i şer:)

    Sevgiler.

  8. Eylül 1, 2007, 1:46 pm

    @Selamlar Eralp;

    Aslında Microsoft ‘un bu konudaki çabalarına çeşitli şekillderde tanık oluyoruz ama bir noktadan sonra bana pek de samimi gelmiyor yaklaşımlar. Aslında burada sorun Mcirosoft ‘ta değil ondan uyumluluk konusunda beklentileri olanda.

    Microsoft daima istenmeen kötü çocuk olmayı ve kedni yolunda ilerlmeyeiş tercih etti. (Bazen ticari kaygılarla sevimli görünmeye çalışmasını saymazsak) yani bu Microsoft ‘un tercihi . bunun nedeniş de yatırım yaptığıu ve geliştiridği en son ürün neyse onun kullanılmasını sağlamak.

    Düşününki Win. XP için SP3 hemen çıksa yada yeni DX sürümleri Win XP üzerinde de çalışabilir olsa kim geçecek Vista ‘ya. Yada IE 7 ‘nin yaptıklarını ufak birkaç eklenti ile ie& da yapsa kim geçecek ie7 ‘ye. MS amca yolunu çizmiş. İsteyen onunla yürür istemeyen de başka yola geçer.

    (Bu arada yazıda bahsi geçen MVP arkadaş da ortaya çıkmış oldu 🙂 )

    Herkese selamlar.

  9. Eylül 2, 2007, 12:52 am

    ie bi tek test esnasında kullanıyorum. yoksa gerek pluginleri olsun gerekse hızıyla mozilla iyi bir seçim. sonrasında opera geliyor tabii.

  10. Ekim 25, 2007, 12:37 pm

    ben firefox,opera,safari(beta), ie7 ve vm ile de ie6yı açıyorum bir bir deniyorum düzgün mü? çok amele işi ama ne yapayım. Müşteriye firefox kullansan çok süper olacak diyemezsin ki!

    ben de İbrahim Bey gibi düşünmüyorum biraz da yeni ürünün alınması için yapılan ayak oyunları bunlar. Fakat bu uyumluluk eklentisi bence çıkardıkları şeyin düzgün çalışmamasından dolayı utandıklarından oluyor. Ben utandıklarını düşünmek istiyorum çünkü 100-300 YTL para verip alıyorsunuz ve bazı sayfaları göstermiyor veya bozuyor. Normal bir iş yaptırmış olsanız hemen yapan adamın tepesine binmez misiniz? O zaman binin yav! ama mozilla öyle değil hata olursa siz de çözüm üretmeye çalışıyorsunuz bir aile gibi. “MS amca” gibi değil yani..
    ” İsteyen onunla yürür istemeyen de başka yola geçer.” beni rahatsız etti biz ms den en iyi hizmeti istemekte haklı değil miyiz? Bana aldığım yazılım en iyisi demiyorlar mı?

  1. Ağustos 30, 2007, 4:44 am

Yorum bırakın