Başlangıç > MESLEKTEN > BİLİŞİMDEN UZAK BİLİŞİM EĞİTİMİ OLUR MU ?

BİLİŞİMDEN UZAK BİLİŞİM EĞİTİMİ OLUR MU ?

Uzun zamandır yazmayı düşündüğüm bu yazıyı nihayet finallerden fırsat bulup yazıyorum. Başlıktaki soru çok basit ve cevabı da çok açık görülebilir fakat güzel yurdumda öyle ilginç şeyler varki  sorduğum soruya “Evet Olur” diyebilecek hale gelmek mümkün. mspartner1.JPG

Şimdi olayın başlangıç noktasına dönecek olursak; uzun zamandan beri adam akıllı bir SQL SERVER 2005 eğitimi almayı düşünüyorum. Eğer uygun bir içerik bulsaydım MCTS’den başlayıp kendimi  Database Developer , Database Administrator olarak geliştirecektim.Fakat pek de öyle olmadı. 

Piyasada ne kadar Falan-filan Soft, Falan-filan Net, Falan-filan Adam, Falan-filan Pro adında kurum varsa hepsiyle de görüştüm yada görüşmeye çalıştım. Zaten ilginçlikler bu aşamada başlıyor. Çoğunu internet üzerinden arama motorları aracılığıyla buldum ve e-posta gönderdim. Göndermez olaydım. Bekleki cevap gelsin. Bazıları bir hafta bazıları 10 gün bazıları da sağolsunlar hiç cevap vermiyorlar. Yada öyle bir e-posta adresi yok 🙂 Gelen cevaplar da ya eksik yada her yeri reklamla dolu sorularıma cevap vermeyen saçma sapan postalar. Benim için e-posta artık telefondan daha önemli ve bilişim eğitimi veren kurumların bu teknolojiyi böylesine zayıf kullanmaları hatta kullanamamaları çok üzücü.

Diğer bir ilginçlik de bu kurumların web sitelerinde. Sitelerin çoğunda amaç reklam, başka hiçbir bilgi yok. Her taraf logo dolu. Yok bilmem kim Gold Partner (anladınız sanırım kim olduğunu), bilmem kim Authorized Center ,bilmem ne Education Center… Başka hiçbirşey yok. Ne eğitimlerin saatleri, ne eğitimlerde kullanılan yöntemler , ne eğitimlerde sağlanan materyaller , ne eğitimlerin içerikleri , ne eğitmenlerin bilgileri , ne sınavlar hakkında bilgiler …  Maalesef bir kaç şirket dışında bunlara değinen yok . Zaten değinmeyenlerin çoğu bu saydıklarımı yapmayan şirketler. Mesela birileri eğer eğitim materyali olarak kitap veriyorsa her yere büyük puntolarla yazıyor fakat vermiyorsa o konuda hiçbir bilgi yok. Asıl problem de sitede yazan eğitim bilgileriyle görüşmeye gittiğinizde öyle bir eğitim olmadığını öğrenmek. Gerçekten bazı şirketler sitlerinde ne yazdığından haberdar değiller. Çok komik ifadelerle karşılaştım. Mesela bir keresinde “Böyle böyle bir kursunuz varmış” dedim ve bana danışmanlık edecek bayan haliyle anlamadı .. 🙂 Nereden duyduğumu sordu  , ben de “Sitenizde Var” dedim. Sonra açtı siteyi baktı “AAAA GERÇEKTEN DE VARMIŞ ” dedi. Yani onlar için SİTE=OLMASI GEREKEN GEREKSİZ BİR DETAY. Sırf sitemiz de var demek adına site yapan ve burayı efektif olarak kullanamayan ve bilişim eğitimi veren pekçok kurum var.

Bir de COMPEX fuarında böyle standlara manken kızları doldurup balonlarla eğitim kaydı alan yada örnek sınıflarda saçma sapan uygulamalar yapıp insanların gözünü boyayanları da allaha havale ediyorum…

Özetle eğer birileri birşeyin eğitimini verecekse önce kendisi onu kullanabilmelidir . Yani eğer siz bilişim eğitimi veriyorsanız , bilişim teknolojilerinden sonuna kadar faydalanmalı ve bunu bir kültür haline getirebilmelisiniz ki bu da sizden eğitim alanlara hem örnek olsun hem de güven versin. O kadar XXXX CERTIFIED TRAINER, XXX DEVELOPER, XXX ADMINISTRATOR dolu kurumlarınızda bir siteyi güncelleyecek , değişiklikleri anında farklı kaynaklara bildirecek , gelen ve cevaplanmayan e-postaları değerlendirecek bir altyapıyı kuramıyorsanız sizin vereceğiniz bilişim eğitiminden kime ne gibi bir hayır gelir merak ediyorum.

Söylenecek çok fazla şey var ama şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:MESLEKTEN
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Yorum bırakın