Başlangıç > GÜNLÜK, HABERLER > 2008 ‘E GİRERKEN

2008 ‘E GİRERKEN

load.jpgBu blog sitesi hayata geçeli tam 1 yıl oldu. Geçtiğimiz yıl bu zamanlarda oturmuş blog sitemin ilk yazınısı yazıyordum. Aradan bir yıl geçti ve ben yeni yıla bilgisayarımın başında bloguma 1. yıl yazısını ekleyerek giriyorum.

Öcelikle tüm okuyucularımın yeni yılını en içten dileklerimle kutluyorum. Umarım 2008 ‘de hepimiz olduğumuz yerden bir adım daha öteye gidip, aklımızdakilari hayata geçiririz. Ayrıca bir yıl boyunca blogumu takip ettiğiniz , bana bu siteye birşeyler ekleme enerjisi verdiğiniz için hepinize tek tek teşekkür ediyorum.

Her ne kadar arkama bakmamayı kendime huy edinmiş olsam da 2007 bunu hak ettiği için geçen yılın ufak bir değerlendirmesini yapmak istiyorum. Kendi adıma hayatımda önemli olayların olduğu bir yıl oldu 2007. İlk olarak bu blog sitesi hayata geçti ve ilk yazımı yayınladım. Sonra 4 yıllık üniversite macarema bitirme projemi teslim ederek son noktayı koydum . (Sabahın köründe yollara düşünce öğrenciliği aramıyor değilim.) Sonra 11 Haziran 2007 günü iş hayatıma başlangıç yaptım. (Desteklerinden ötürü Mustafa TAN ve Oğuz DAĞ ‘a tekrardan teşekkür ediyorum). Sonra çok sevdiğim birisiyile yollarımı ayırmak durumunda kaldım. (Kısmet diyelim) Ve vakit yine torpil geçmeyip hepimizin için koca bir yılı bir çırpıda geçirdi.

Yeni yılda ise beklentilerden ziyade gerçekleştirmeyi düşündüğüm fikirler var aklımda. Öncelikle blogumu http://www.ibrahimdemir.org adresine taşımak istiyorum. (Wordpres’e erişim engeli bu kararın ham maddesidir.) Elbette bu taşınma işi sandığım kadar kolay olmayacak. Hosting meselesi için de arkadaşım Mehmet ACA sınırsız yer imkanıyla bana sponsor oldu. Ama içerik yönetimi için hangi blog yazılımını kullancağıma karar vermiş değilim. (WordPress ağır bassa da Joomla veya ASP.NET tabanlı bir ürün olabilir.) Ya da bunlardan hiçbiri olmayacak çünkü…. (Yeni bir haber geliyor) CETURK ‘te içerik yönetim sistemi olarak kullanmak için Community Server ürününü aldık. (ASP.NET ile yazılmış adam akıllı açık kaynak kodlu bir ürün bulmayınca bu şekilde bir ürün aldık. Artık ASP ile development yapmak yönetici arkadaşımıza eziyet olmaya başlamıştı.) Kımset olursa Şubat ayında yani CETURK ‘un 5. yılında yeni arayüzümüzle hizmet veriyor olacağız. (Kimler Community Server kullanıyor diye merak ediyorsanız bu adrese göz atabilirsiniz.) Öte yandan Community Server içerisinde blog alanı da olduğu için aldığım alan adını CETURK altında oluşturacağım bloga da yönlendirme ihtimalim var. Amacım blog konfigürasyonu vs. ile uğraşmayıp doğru düzgün bir içerik sunmak. (En temel ihtiyacım olan yazı ekleme işini sancısız ve HER YERDEN yapabilir olmak öncelikli beklentim.)

İçerik demişken sırada yazılmayı bekleyen o kadar çok yazı var ki. (Son aylarda doğru düzgün birşey yazmadığım için hepsi birikti.) hangisini yazacağıma karar vermekte zorlanıyorum. Tam kararı veriyorum o zaman da çok geç oluyor. Aklımdaki konulardan bir kaçını sizlerle paylaşayım: (Yazılacaklar.txt dosyasından altındır…)

  • SQL Server Management Pack for Microsoft System Center Operations Manager 2007
  • Windows Memory Diagnostic
  • Java Code Review
  • HWMONITOR
  • LINUX MCE
  • MOZILLA WEAVE
  • ECLIPSE PLUGIN TAVSİYELERİ
  • SQL Server 2005 Performance Dashboard Reports
  • WOLF DB MANAGER
  • WINDOWS STEADY STATE
  • MICROSOFT NETWORK MONITOR 3.1
  • TUNEUP UTILITIES 2008
  • MICROSOFT LOC COUNTER
  • Microsoft Security Assessment Tool
  • XP SP3 RC1
  • RML Utilities for SQL Server
  • WHEN DEVELOPERS ROCK SOFTWARE ROLLS
  • Kullandığım hayat kurtarıcı uygulamalar (Yoğun istek üzerine sırlarımı açıklıyorum)
  • IT alanındaki iş hayatı bilmeceleri (Duygusal değil teknik kararlar alıyoruz. Yalansa IBM çarpsın?)
  • Danışmanım,Danışmansın,Danışman (Danışmak istediğinizden emin misiniz?)

Bunlar aklımdaki konuların sadece dijital ortama aktarılmış kısmı. Gün içerisinde “İşte bundan süper blog yazısı olur” dediğim o kadar çok şey geçiyor ki aklımdan , bir noktada kendimi frenlemek durumunda kalıyorum.

Yeni yıl yazıma Microsoft işletim sistemi kurbanı Noel Baba ‘nın resmini koymamın nedenini de açıklayayım: Yaklaşık 1 saat evvel Noel Baba ‘nın oturduğu yerde ben oturuyordum. Arkadaşımın bitirme projesine yardım edebilmek için Visual Studio 2005 ve SQL Server 2005 Developer Edition kurmaya yeltendim ve hata mesajılarının saldırısına uğradım. (Bknz: Dertsiz Başını Derde Sokmak) Allah ‘tan Microsoft ürünlerini kurup kaldırmak noktasında yeterince tecrübe sahibiyim yoksa bu yazıyı yazamayıp hala kuruluımla uğraşıyor olacaktım. Umuyorum yeni yılda rahatça kurulabilen Microsoft ürünleri hayatımıza girer (Bir umuttur yaşatan Developer ‘ı)

Şimdilik benden bu kadar. Bir sonraki yazıya kadar sağlıcakla kalın ve yeni yıla güzel bir başlangıç yapın…

Kategoriler:GÜNLÜK, HABERLER Etiketler:, ,
  1. Ocak 1, 2008, 11:42 am

    Mutlu Yıllar İbrahim Abi. Yeni yıla girerken bende senin gibi bilgisayar başındaydım 🙂 Yazamak‘ı bitirmekle meşguldüm. Yazılacak yazılar listende son 3 yazı pek bi’ dikkatimi çekti tez zamanda bekliyorum 🙂

  2. Ocak 1, 2008, 6:25 pm

    İyi yıllar ibrahim. Umarım yeni blog sistemine sorunsuz bir şekilde geçip yazılarını yazmaya başlarsın. E özledik artık 🙂

    Bu arada ben de “Microsoft Network Monitor” kullanıyorum. Bu konuda nasıl bir yazı yazmayı düşünmüş olduğunu merak ettim doğrusu.

  3. Ocak 2, 2008, 8:30 am

    Mutlu yeni seneler İbrahim, umarım yeni yıl ile birlikte daha fazla yazma şansın olur.

    Şubat ilk haftasonu bizim ikinci semineri yapar mıyız? 🙂

    Yeni yıl ile birlikte işlerinde kolaylıklar.

  4. Ömer YURDUSEVEN
    Ocak 2, 2008, 7:25 pm

    Selam İbrahim,
    Yazdıklarını büyük bir keyifle okuduğumu söylemiş miydim hiç?
    Olsun yine söylemek istiyorum =) İnşallah tecrübelerini daha sık bizimle paylaşma fırsatı bulursun, bekliyoruz 😉
    İyi seneler . . .
    İyi çalışmalar . . .

  5. Ocak 2, 2008, 9:32 pm

    @grkn: Yazamak bir türlü yüklenmek bilmedi. Adını “Yüklenmek” olarak değiştirsek mi 🙂

    @eburhan: Ben de buradaşeyle yazayı çok özedim.

    @H. Tonguc Yılma: Şubatta yapıyoruz semineri.

    @Ömer Yazdıkların için çok teşekkür ediyorum. blogumla ilgili güzel şeyler duyunca sevinceğim yere eziliorum daha çok. Nie güncellemiyorum bu blogu die kiziyorum kendime.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

