Başlangıç > DEVELOPMENT, ECLIPSE, GÜNLÜK, MESLEKTEN, NEDEN?, TOOLS > JIRAMANIA BİZE ÇOK UZAK ÇOOKKK!!!

JIRAMANIA BİZE ÇOK UZAK ÇOOKKK!!!

threetools.pngGeçtiğimiz günlerde Atlassian firmasının sitesinde gördüğüm What 3 Dev Tools Do You Rely on Most? başlıklı haber çok hoşuma gitmişti. Yani bir uygulamanın bu kadar çok amaca hizmet edebilir olması ve bu kadar efektif kullanılması hem o uygulamayı yazanlar için hem de kullananlar için çok güzel bir durum.

Yukarıdaki resimde de görüleceği üzere arkadaşlar development süreçlerinin her aşamasına JIRA ‘yı entegre etmişler. Bu sayede JIRA+CVS+ECLIPSE üçlüsü ile projelerini tıkır tıkır yürütmeyi başarmışlar. Resme bakınca JIRAMANIA bu olsa gerek demiştim kendi kendime…

Bu arada nedir bu JIRA diyenler buradan ve Mustafa Tan ‘ın blogundan detaylı bilgiye ulaşabilirler.

JIRA özetle “Söz uçar yazı kalır” felsefesinin yazılım projelerinde hayat bulmasıdır benim gözümde. Yapılan , yapılması gereken, yapılması umulan yada yapılacak olan işlerin takip edilebilmesini ve kayıt altında olmasını sağlar JIRA. Yani e-maili, telefon yada birebir muhattabiyeti kayıt altına alır. “Abi bee bu kod patlıyor bir el atıver de biz de teste devam edelim” şeklinde gelecek vakitsiz bir telefonun önüne geçer JIRA. Onun yerine e-mailinize ve JIRA hesabınıza tatlı bir issue düşer bir öğle tatili öncesinde… 🙂

Açar bakarsınız ve gerekeni yaparsınız. Sonradan birisi çıkıp da “Ben şu zaman demiştim sen bu zaman yaptın“, yada “ben böyle demiştim sen şöyle yaptın“gibi bir iddiada bulunamaz çünkü herşey orada yazılmıştır. JIRA ‘nın tanıtımı yapıp , teorik olarak kullanımını anlattıktan sonra sıra geldi hayatın gerçekleriyle yüzleşmeye…

Biz de şu anda dahil olduğum projede JIRA ‘nın nimetlerinden faydalanmaya çalışıyoruz. Hem development hem de test sürecinde yoğun bir şekilde JIRA kullanılıyor. Özellikle de projesini yaptığımız şirketin IT departmanıyla olan ilişkilerde işlerin daha ciddi yürütülmesi adına JIRA köprü görevi görüyor. Şu sıralarda bizim ekibin yazdığı modüller Alfa tesinde. Müşterimizin IT departmanındaki arkadaşlar bizlerin yaptığı ekranları test edip bizlere hatalı durumlarda “issue açıyorlar“. Buraya kadar herşey olağan. Ama bazen etrafımda öyle manzaralara denk geliyorum ki… Millet uzaya gidiyor biz nereye diye düşünüyorum…

Bir hata raporlanmış, developer arkadaş da düzeltmiş bir güzel. Şimdi tek yapması gereken JIRA ‘da kendisine atanan görevi ufak bir açıklama girerek kapatmak. Developer arkadaş kaygılı. Neden mi? Çünkü hatayı raporlayan vatandaş açıklamaları anlamamkta büyük bir direnç gösteriyor. Ne yapsam ne yazsam diye düşünürken oradan dahiyane bir fikir egliyor. “Ya telefon açıp söylesene. Böyle böyle diye anlatsana” (Hani yazılandan anlamıyor belki laftan anlar diye umuyor sanırım) yada “Dur dur ben de e-mail adresi var o bayanın uzun uzun bir mail at olsun bitsin”  Güler misin ağlar mısın?

Madem bizim telefon, e-mail gibi hizmetlerimiz var neden JIRA kullanıyoruz? Neden birileri JIRA ‘da bizim sorunsuzca çalışabilmemiz için emek harcıyor? Yada bu işler madem böyle de yürütülebiliyor neden bir grup zeki arkadaş oturup JIRA adlı bir uygulama geliştiriyor. Maksat yeşillik olsun diye değil mi? Yada el alem “Sizin JIRA ‘nız var mı?” diye sorduğunda “Olmaz mı hem de en enterprise edition ‘ından” diyebilmek için…

Görüldüğü üzere bir uygulama ne kadar akıllıca tasarlanmış olursa olsun işin içine beşeri faktörler girince, o akıllıca tasarım pek bir anlam ifade. Siz siz olun bu gibi fikirlere aldırış etmeyin. Elinizdeki araçlar her ne kadar amacınız olmasa da onları ne kadar efektif ve doğru kullanırsanız o kadar rahat edersiniz. Sisteminize ekleyeceğiniz fazladan her araç hem maddi yük getirecek hem de ayrı bir yönetim süreci isteyecektir. O nedenle bu gibi işlere ayıracağınız kaynağın karşılığını en iyi şekilde almalısınız. Hem siz elinizdeki aracı doğru kullanmak konusunda ne kadar ısrarcı olursanız etrafınızdakiler de er geç size uymaya başlayacaktır. (Yani birileri derdini yazarak anlatmayı ve diğer taraf da yazılandan birşyeler anlamayı öğrenmeli.) Yanlışları değil doğruları toplu halde yapmaya özen göstermenizi dileyerek yazımı burada noktalıyorum.

Reklamlar
  1. Eylül 28, 2007, 3:12 pm

    güzel bir yazı, ki freelance projelerde de sıkça başa gelen bir şeydir.. alıcı kişi msn ile yada telefon ile birşeyler söyler onun istediği gibi olmaz falan kullanmak lazım 🙂 kişisel, kurumsal projelerde belki kişisel projelerde maddi olarak bir kasmaya sebep verebilir (:

  2. Eylül 28, 2007, 3:25 pm

    @grkn Ticari olmayan amaçlarla kullanacaksan ücretsiz olarak faydalanabilirsin jiradan en azından denemiş olursun.
    <a href=”http://www.atlassian.com/software/jira/pricing.jsp” Buradan lisans üretlerine bir göz at istersen.

    Yada en güzeli php ile basitçe sen de bu tip bir tool yazabilirsin. Yada web üreinden bu tip bir hizmeti veren bir proje gerçekleştirebilirsin.

  3. Eylül 28, 2007, 9:17 pm

    Aslında şu öss olayı geçtikten sonra PHP yada herhangi bir dil le bu tür bir proje yapmak hem kendim hemde insanlar için yararlı olabilir ama olayın felsefesini, işleyişini falan iyice kavramak lazım 🙂

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: