Başlangıç > GÜNLÜK, HABERLER, NEDEN? > CEVABI KİM BİLİYOR?

CEVABI KİM BİLİYOR?

word.pngCuma günü Erhan Burhan ‘dan gelen e-mail aracılığıyla WordPress ve altındaki tüm blogların erişime kapatıldığını öğrenmiştim. Türk Telekom ‘un DNS ‘ini kullanmadığım için durumu fark edememişim haliyle. Bundan ötürü abartıp Erhan ‘dan bir ekran görüntüsü bile istemiştim. (Gözümle görmeden inanmam dercesine)

Haftasonu bu erişm engelleme kararı tüm WordPress camiasının gündemindeydi. Ne oldu , ne olacak , nasıl kurtuluruz bu durumdan şeklinde sorular , erişim izninin çıkmasıyla son buldu. (Temizlenmeyen DNS cacheler yüzünden bazılarımız için bu sorular biraz daha uzun sürdü.)

Bugün de WordPress ‘in geliştiricilerinden Matt bu erişim yasağı ile ilgili olarak kendisine ulaştırılan açıklama metnini bloguna taşımış. İşin ilginç tarafı da o da ne yapacağını bilemeyip Türk kullanıcılara “ne desek” diye sormuş.

I’m curious, particularly amoung our Turkish community, what do you think we should do about this? How should we respond?

Buradaki metinde geçen “Biz size defalarca söyledik ama dikkate almadınız yada herhangi bir geri dönüş yapmadınız” şeklindeki imalar beni çok şaşırttı. Çünkü ben WordPress ile ne zaman iletişime geçsem mutlaka bir cevap alıyorum .Ya Matt yada Mark mutlaka bir cevap dönüyorlar. Böyle bir durumun ortaya çıkmış olması çok garip. Elbette kendilerine bu tip bir rapor olaşıp ulaşmadığını ancak WordPress ekibi bilir ve belki de bu durumla ilgili bir açıklama yaparlar. (En azından ben kendilerine bu soruyu sordum)

Sonuç olarak hiç de hoş olmayan ve itibarımızı zedeleyecek bir durumla karşı karşıya kaldık. İşin kötüsü bu durum karşında ne yapacağız sorunun cevabını WordPress ekibi de bilmiyor. Ee peki o zaman cevabı kim biliyor?

Kategoriler:GÜNLÜK, HABERLER, NEDEN?
  1. Ağustos 20, 2007, 10:22 pm

    açıkçası engelin kaldırılmasına sevindim 🙂 ama bu engellemelerin bir sonu yok.. Teknoloji konusunda bilinçsiz yargı sistemimiz sayesinde tüm dünyaya “Sansürcü Türkiye” olarak reklam oluyoruz.. Adalet bakanlığına bir internet ve teknoloji danışmanı almak çokda zor olmasa gerek ama nerde…. bende ilk olarak inanmamıştım senin gibi abi 🙂 eğer hala giremeyenler varsa dns sunucusu olarak 4.2.2.1 yada opendns kullanabilirler..

  2. Ağustos 21, 2007, 2:26 pm

    ole takilmaya devam edicez iste uluslararasi turkiye haricindekiler olarak

  3. Ağustos 21, 2007, 8:52 pm

    Flickr’ın blogunu da yasaklamışlar diye bir haber okudum bugün ama kontrol etmedim hiç (:

  4. Ağustos 21, 2007, 9:00 pm

    @eburhan : ben kontrol ettim, engellemişler (: onu neden engellemişler anlamak zor tabi (:

  5. Ağustos 25, 2007, 7:21 am

    Nice…

  6. Eylül 6, 2007, 7:26 am

    Cool!

  7. Eylül 13, 2007, 2:47 am

    interesting

  1. Ağustos 22, 2007, 11:12 am
  2. Nisan 10, 2008, 6:58 pm

Bir Cevap Yazın

