Başlangıç > GÜNLÜK, TOOLS, VISTA > vLite İLE LIGHT-WEIGHT VISTA

vLite İLE LIGHT-WEIGHT VISTA

vlite.jpgİnternet hayatıma (yoğun bir şekilde) girdiğinden beri bilgisayar kullanım alışkanlıklarımın da değiştiğini fark ettim. Önceden bir yerlerden bir şekilde internet bağlantısı bulunca X,Y,Z kaynaklarından okuduğum , duyduğum tüm programları indirir sonra da teker teker denerdim. Anlayacağınız bilgisayarıma kurup-kaldırmadığım uygulama yoktu. Ama şimdilerde görüyorum ki benim için Bilgisayar Kullanmak= Development+RSS+Web Surf . En son ne zaman video işlediğimi yada registry clean-up yaptığımı unuttum. Bilgisayarımda kurulu olan onlarca programa artık hiç ilgi göstermiyorum sanırım…

Neyseki dün akşam bir fırsat bulup uzun zaman evvel kurduğum vLite uygulamasını denedim.vLite uygulamasını denememin en büyük nedeni bu uygulamanın Windows 2000/XP/2003 için olan sürümü nLite ‘ın gerçekten çok başarılı bir uygulama olmasıydı. Dünkü denemelerim de gösterdi ki vLite da gayet sorunsuz bir şekilde çalışıyor.

Peki vLite ne yapar, kimin ne işine yarar? vLite ile Windows Vista kurulumunuza şekil verebiliyorsunuz. Öncelikle Windows Vista CD ‘nizde yer alan kurulum dosyalarını bilgisayarınızın hard diskine kopyalamanız gerekiyor. (İşin en can sıkıcı kısmı burası) Ardından da vLite uygulamasına bu dizini gösterip Vista sürümünüzü bulmasını bekliyorsunuz. Bir sonraki adımda ise Bileşen Çıkarma , Kurulum Ayarları , Sürücü Entegre Etme , Katılımsız Kurulum (Unattended Setup) ve Bootable ISO oluşturma seçeneklerine geçiyorsunuz.

Özellikle ofis ortamında kullanılacak sistemler için Vista altında bir dolu gereksiz (görsel ve multimedia ağırlı) bileşen bulunuyor. Bunlardan kurtulmak performans artışı sağlayacaktır diye düşünüyorum. Öte yandan Google ve Microsoft arasında tartışma konusu olan Vista Integrated Search ‘den de vLite sayesinde kurtulmak mümkün.

Bu arada ben vLite uygulamasının 1.0 sürümüyle bu işlemleri yaptım ve az önce fark ettim ki 1.1 sürümü ile Yama ve Dil
Paketi Entegrasyonu (Hotfix and Language Pack Integration) da eklenmiş.  Bu , vLite ‘ın en çok işinize yarayacak özelliklerden biri diye düşünüyorum. Ayrıca Kasım 2007 ‘de yayınlanacak olan Vista Service Pack-1 ‘in kurulum CD ‘nize entegrasyonu (Slipstreaming) için de vLite ‘ın yeni bir sürümle bunu da destekleyeceğini düşünüyorum. (nLite uygulamasının en sevdiğim özelliği buydu)

Yukarıda yazıklarımı özetleyecek olursak: eğer sizler de benim gibi kurulumda yüzlerce gereksiz servisi ve bileşeni sisteminize dahil eden ve bunları konfigüre etmeye izin vermeyen yada saniyede bir yaması çıkan yada  Servis Bohçası (Service Pack) yüzlerce megabyte ‘ı bulan Windows işletim sistemi ailesinden vazgeçmemekte ısrar ediyorsanız alet çantanızdan vLite ‘ı eksik etmemelisiniz???

Kategoriler:GÜNLÜK, TOOLS, VISTA
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

