Başlangıç > GÜNLÜK, MERCEK ALTI, MOBIL, NEDEN? > NEDEN BİR STANDART YOK?

NEDEN BİR STANDART YOK?

mobile.jpgUzun süren cep telefonu değiştirmeme direncim bu haftasonu (eski) telefonumun ruhunu teslim edecek bir hava estirmesiyle sona erdi ve ben de gidip kendime yeni bir cep telefonu aldım.

Neden bunca zaman direndiğimi merak edenler için hemen gerekçemi açıklıyayım: Benim için telefon değiştirmek ciddi bir problem. Bir önceki “migration” sırasında yaşadığım kayıplar ve sorunlar beni canımdan bezdirmişti. Ondan ötürü de elimden geldiğince telefon değiştirmekten uzak dururum.

Yeni bir telefona taşınma sırasında bana en çok lazım olan veriler telefon rehberim ve wap bookmarklarım. Telefon rehberimi aktarmak için aklıma gelen 2 yol var. Birincisi ne var ne yok sim kartıma kopyalamak ve bu kart aracılığıyla yeni telefona rehberi kopyalamak. Diğer yol da uygun bir yazılım bulup telefon rehberini bilgisiyarda bir dosyaya export edip, bu dosyayı yeni telefona import etmek.

Rehberi karta kopyalamak başlı başına bir sorun. Kartın kapasitesi 250 kayıt ile sınırlı olduğu için bir kısım kayıtlar telefonda kalıyor. Öte yandan yaşanan Türkçe karakter sorunu var ki beni canımdan bezdirmiştir. Bir de bir isme ait sadece tek bir telefon numarası yok ki. Bir kişinin birden fazla telefonu ve telefon numarasının yanında bir dolu da detay bilgisi var. (e-mail,adress,web sitesi vs.) Bu bilgileri de karta aktarma imkanım yok. O nedenle kart aracılığıyla rehberi aktarmak pek efektif olmuyor.

Peki bir PC aracılığıyla bu işi yapmak mümkün mü? Teoride mümkün. Öncelikle bir Windows işletim sistemi kullanıcısıysanız ve kazaran kullandığınız bluetooth alıcısının sürücüsünü kurduysanız vay halinize. (Aklınızda olsun Windows XP SP2 altında Widcomm sürücülerini kullanmak yerine işletim sisteminin sürücüleriyleriyle idare edin.) Bağlantıyı sağsağlim gerçekleştirdiğimizi düşünürsek sıra uygun programı seçmeye geldi. Sony Ericsonn için ben genelde Float’s Mobile Agent (FMA) veya My Phone Explorer tercih ediyorum ama gelin görünkü bu ardaşların export imkanları yok yada benim işimi görmedi. (Nokia için de Oxygen Phone Manager deneyebilirsiniz . En azından PC Suite gibi bilgisayarınızı çöplüğe çevirmiyor.)

Ayrıca yeni telefonumla birlikte gelen yazılım da import için öyle her dosya tipini desteklemiyor. (O da Microsoft amca severlerden)

Diğer bir sıkıntı da wap bookmarklar. Malum wap adreslerini akılda tutmak imkansız. Hepsini de Google ‘dan arayıp tek tek ekleyecek kadar yeterli enerjiye de sahip değilim. Bunun için de diğer bookmarklarımı bluetooth ile yeni telefonuma göndermeyi denedim. O da olmadı. (formatlar uyuşmadı sanırım) Keşke wap ortamında wap bookmarklarımızı saklayabileceğimiz bir wap sitesi olsa. (Aslında bu tip bir çalışma aklıma gelmişti ama beklediğim desteği bulamayınca fikirden öteye geçmedi.)

İşte yukarıdaki nedenlerden ötürü 4 gündür servis yolculuklarımı cepten-cebe migration için harcıyorum. Hayatımda en kolay telefon aktarımını Nokia 6310 ‘dan 8310 ‘a geçerken yapmıştım. (İki telefon da birinin aynısı ondan sanırım.) Telefonlar karmaşıklaştıkça yazılımların yetekleri arttıkça en basit ve en temel ihtiyaçlar ihmal edilmeye başlandı sanırım. Halbuki telefon üreticileri (yada onlara yazılım yapan firmalar) XML gibi güzel bir standartta anlaşsa da bizler de farkı üreticilerin ürünleri arasında geçiş yaparken perişan olmasak. (My Phone Explorer verilerinizi XML olarak export ediyor ama diğer üreticilerin yazılımları bunu import etmedikten sonra pek de bir anlam taşımıyor. )

Bu devirde (insanların milyonlarca kullanıcıya ait milyarlarca veriyi sorunsuzca aktardığı devir) 200-300 tane rehber kaydını bir telefondan diğerine aktarırken perişan olmak bana çok koydu. Umarım uzunca bir süre telefon değiştirmek zorunda kalmam…

Kategoriler:GÜNLÜK, MERCEK ALTI, MOBIL, NEDEN?
  1. Ağustos 16, 2007, 12:34 pm

    kolay gelsin abi 🙂 bencede xml gibi standart bir formata geçip, aptal benim uzantım bu takıntılarından vazgeçseler çok iyi olacak 🙂

  2. Ağustos 16, 2007, 10:03 pm

    oldukça macera dolu bir süreç olmuş (:

    Pekçok telefonu desteklemesi nedeniyle ben çoğunlukla “MobTime Cell Phone Manager” isimli bir yazılımı kullanıyorum.

    http://www.mobtime.com/en/cpm/down.php

  3. Ağustos 17, 2007, 6:23 am

    Teşekkürler.

    @Erhan en kısa sürede MobTime ‘ı deneyeceğim.

    Selamlar.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

