Başlangıç > GÜNLÜK > YOU WRITE ONCE WE COPY EVERYWHERE

YOU WRITE ONCE WE COPY EVERYWHERE

Dün blogumu kimler ziyaret etmiş diye yönetim panelinde gezinirken gelen bağlatılardan bir tanesi dikkatimi çekti ve ben de merakımı gidermek için bağlantıya tıklayıp ilgili siteye gittim.

Siteye girdiğimde ilk tepkim : “Aaa Erhanlar Ajax-tr ‘nin tasarımını değiştirmişler” şeklinde oldu ama üzerimdeki şoku atlatınca anladımki Ajax-tr ‘de değildim. Evet birileri (her zaman olduğu gibi) “Telif Hakkı © 2007 AJAX-TR.COM” uyarısını dikkate almadan ne var ne yok kopyalamış ve kendince site yapmıştı.

Konuyu Ajax-tr ‘nin kurucularından Erhan Burhan ‘a iletince gerçekten de bir telif hakkı ihlali olduğundan emin oldum ve ilgili şahısla ilgilenme işini Erhan ‘a devrettim.

Daha önce de bu tip şeyler başıma geldi. (Blogumda yazdıklarım Ctrl+C , Ctrl+V yöntemiyle farklı yerlere aktarılmıştı.) İnsanlar oradan buradan topladıkları yazılarla kendilerine bir site yaparak arama motorlarında ciddi yerler bulabiliyorlar. Daha sonra da gelsin reklamlar…

İşin garibi bu defaki arkadaş bazı yerlerde lütfedip “Ajax-tr ‘den alıntıdır” yazmış. (Alıntı değil çalıntı yapmış aslında) Gariplik sadece bu olsa iyi. Bir de sitedeki kategorilere bakmak lazım. Hiç sıkılmadan başkasının emeğinden (ç)alıntı yapan arkadaşımızın sitesindeki kategorilere bakınca “İslami Konular ve Tasavvuf ” gibi yaptığı davranışla bağdaşmayan yada sitesine koyduğu reklamla örtüşmeyen enteresan konuların olduğunu da görüyoruz.

Her zamanki gibi “Sen Yaz Biz de Faydalanalım Abi ” zihniyeti iş başında. Sanal dünyada yapılan bu haksızlığa karşı ben de buradan tepkimi ortaya koyuyorum. Kim bu arkadaş diye merak edenler buraya buyursunlar ….

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Ağustos 4, 2007, 3:00 pm

    bu tür “dallamalar” internet üzerinde her zaman olacak bence 🙂 çünkü insanda utanma, saygı gibi duyguların gelişmesi lazım gelişmeyince böyle şeyler ortaya çıkıyor ama kanımca ne erhan abinin ne senin canınızı sıktığınıza değmez yazıların ilk nerde yayınlandığında ortadır, onları kimlerin yazdığıda.. ve son olara bu tür arkadaşları esefle kınıyorumve tez zamanda..

  2. Ağustos 5, 2007, 7:40 am

    Bahsettiğin sitenin sahibinin bilgileri;
    Salih ASlan
    Gaziantep
    27500
    TR
    05469146225
    forumbombateam@hotmail.com

    Şeytan diyo ara, ver bir güzel ağzının payını ama yok bunların Allah korkusu var(!) yapmazlar öyle şeyler. Baksana Tasavvuf falan yazmış adam(!). Bununla ilgileneceğimizden emin olabilirsiniz.

    Teşekkür ederim İbrahim bir içerik hırsızını daha tespit etmemize yardım ettiğin için…

  3. Ağustos 5, 2007, 8:09 am

    @Yakuter: Ciddi manada sıkıntı yaratmaya başladı bu gibi kişiler. Bazen Google’da yazdığım bir yazıyı arıyorum ve birden fazla sitede görüyorum. Sanırım arada bir bu tip kontroller yapmak lazım. Ben de ilginiz için teşekkür ediyorum.

    Kolay gelsin.

  4. j-joey
    Ağustos 6, 2007, 9:21 am

    selam…

    elbette telif haklarının ihlali can sıkıcı. bazen şöyle bir gezindiğimde yazılarımın kopyalanıp yapıştırıldığını, http://www.neüdüğübelirsiz.com sitelerin içerikleri arasına katıldığını görüyorum…

    ama bu siteyle ilgili eleştirilerinde bir yanlışlık var. sitenin tasarımı AJAX-TR’den alıntı veya çalıntı değil… sitenin tasarımı web2themes.org’dan rcastro’ya ait, wordpress için hazırladığı ve serbest dağıttığı “Feel The Freedom” adında bir tasarım.

    bir ara tema ararken hoşuma gittiği için hatırlıyorum tasarımı 🙂

    hadi kolay gele…

  5. Ağustos 6, 2007, 9:30 am

    @j-joey: Selamlar;

    İstersen yazdıklarımı bir kere daha oku. Tasarımın çalıntı olduğundan bahsetmemişim zaten. Hatta ilk aklıma gelen ajax-tr ‘deki arkdaşların bu temaya geçmiş olacakları oldu. Temaların kullanımı için herhangi birşey demem mümkün değil.

    Sadece içerik ile ilgili benim eleştirim. Birebir kopyalanılıp altınada uyduruktan ajax-tr ‘den alıntıdır yazılmasına olan tepkimi dile getirdim.

    Kolay gelsin.

  6. j-joey
    Ağustos 7, 2007, 4:03 pm

    evet, bu konuda tepki göstermek gerekiyor zaten… ama biz istediğimiz kadar sitemizin alt barına (c) copyright vs vs yazalım, bu insanlar yine alıp yayınlayacaklar..

    yazının altına uyduruk da olsa “bilmemnereden alıntıdır” diye yazması benim çeşitli yazılarımda karşılaştıklarımdan daha az rahatsız edici…

    bu insanları ifşaa edip, rezil etmekten öteye gidilebilir mi acaba…

  7. Ağustos 16, 2007, 4:10 am

    bu kötü bir durum ama asıl ilginç sorun rss feedlerle yapılan siteler. hala herkes bunun yasal olup olmadığını tartışıyor.
    sonuçta bir blog feed’inin kullanıma açmışsa o içeriğin istenildiği gibi kullanılmasına izin vermiş mi oluyor?

  8. Ağustos 16, 2007, 7:51 am

    @Burcu: Bir blog feed destegi veriyorsa bu rss reader ile ziyaretcilerinin faydalanmasi amaciyla yapilir. Bu icerik farkli yerlerde kalici kaynak olarak kullanilirsa bu legal bir durum olmaz diye dusunuyorum.
    Fakat sitenin bilgi kısmında bu konuya da açıklama getirmek faydalı olacaktır.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

