Başlangıç > APPLE, GÜNLÜK, HABERLER, NEDİR? > SAFARI 3 PUBLIC BETA İLE WEB PERİŞANLIĞI

SAFARI 3 PUBLIC BETA İLE WEB PERİŞANLIĞI

safari.jpgÇoğunuz duymuştur ama ben yine de ufak bir hatırlatmayla yazıma giriş yapmak istiyorum. Apple ‘ın Mac platformunda kullanılan internet tarayıcısı Safari artık PC platformunda da kullanılabiliyor.

Bu haberi duymamla Safari 3’ü makinama indirip kurmam bir oldu çünkü hep Apple Store ‘larda gördüğüm Mac ‘lar aracılığıyla denediğim Safari ‘yi incelemek için iyi bir fırsattı bu ama beklentilerimi karşılayamadığını baştan belirtmeliyim.

Öncelikle ürün sayfasında yer alan o Blazing Performance ‘yi ben nedense bir türlü göremedim ? Yani ortada bir yerlerde ciddi bir sorun vardı. Ben ürünü doğru düzgün çalıştıramadım ki performansını ölçeyim. Bir ara kendi sistemimden şüphelendim ama internette ufak bir arama yapınca gördümki sorun bende değildi.

Sürekli kilitlemeler ve çökmelerle geçti Safari denemelerim. Hatta yazıya eklemek için bir screenshot alacaktım , tam o sırada yine çöktü. Dedim insanlara bir faydam dokunsun bir hata raporu göndereyim ,bu defa da bilgisayarım kilitlendi.

Tüm bu olumsuzluklara rağmen itiraf etmeliyim ki bazı siteler safari yorumuyla daha güzel görünüyor. Sanırım tarayıcının kendi Internal CSS ‘inden kaynaklanan bir durum bu. Fakat yaptığım site uyumluluk testlerinde malesef bazı sitelerin de doğru  düzgün görüntülenemediğini gördüm. (Ör: rememberthemilk)

Safari ‘nin en çok hoşuma giden özelliği dahili RSS (Built-in RSS) okuyucusu oldu. Basit ve temiz bir arayüze sahip bu RSS okuyucu akıllıca düşünülmüş.

Güvenlik konusunda yorum yapma gibi bir düşüncem yoktu ama okuduklarım karşısında dehşete düşmedim desem yeridir. Safari ‘nin bu zamana kadar güvenli olarak bilinmesinin nedeni kullanıcı sayısının diğer tarayıcıları göre az olmasıydı. Bir yazılım ne kadar çok kişi tarafından kullanılırsa o kadar çok güvenlik açığı tespit edilebiliyor. Ondandır ki Internet Exploerer ‘ı güvenliksiz olmakla suçlayan Firefox ‘un da zamanla açıkları bir bir ortaya çıkmıştır. Aynı durum Safari için de geçerli kullanımı yaygınlaştıkça daha fazla saldırıya maruz kalacaktır. (Bknz: Konuyla ilgili güzel bir yazı)

Bu özellikler dışında 12 Reasons You ‘ll Love Safari başlığı altında geçen diğer özellikler (Easy bookmarks, Pop-up blocking, Inline find, Tabbed browsing , SnapBack, Forms auto-fill, Resizable text-fields ) zaten diğer tarayıcılarda da mevcut.

Özetle şu an beta aşamasında olan Safari 3’ü masaüsütünüze taşımak için çok erken hatta Firefox gibi çok güzel bir web tarayıcısı varken (Eklentilerle daha da güzelleştirilebilir) Safari 3 beta sürecini tamamlasa da sisteminize dahil etmek için pek de sağlam bir gerekçe sunmuyor. Ama bu son cümle için bir istisna var. Eğer web uygulaması geliştiryorsanız yaptığınız web sitesi, web projesi vs. ‘nin Safari ile görüntülenip görüntülenemediğini yada ne kadar Cross-browser olduğunu görmeniz için Safari ‘yi de sisteminize dahil etmeniz gerekebilir.

Apple ‘ın bu haldeki bir ürünü son kullanıcıya sunması beni çok şaşırttı çünkü Apple ürünlerini uzun test süreclerinin ardından beta etiketi koymadan piyasaya sürmeyi seven bir şirket. Her ne kadar Apple ürünlerine beta etiketi koymasa da bir ürünün son kullanıcıyla buluştuğu ilk anda otomatik olarak beta sürecine girdiğini unutmamak gerekir diye düşünüyorum. (Bknz: Beta test)

ieformac.jpgInternet Explorer ile Microsoft Mac kullanıcılarının hayatına daha önceden girmişti. Şimdi de sıra Apple ‘da. Yazılım devleri sürekli birbirlerinin ceza sahalarına girmek için büyük bir çaba içindeler. Safari daha stabil bir hale gelirse ve bizlere kullanmamız için GERÇEKÇİ nedenler sunarsa Internet Explorer Windows platformunda bir darbe daha almış olacak. Söz tarayıcılardan açılmışken Internet Explorer ‘dan vazgeçeyemeyenler ve Light-weight bir tarayıcı arayanlar Maxthon ‘u deneyebilirler.

Şimdilik benden bu kadar. Herkese mutlu pazarlar diliyorum…

Kategoriler:APPLE, GÜNLÜK, HABERLER, NEDİR?
  1. Haziran 24, 2007, 11:56 am

    güzel bir inceleme olmuş abi 🙂 bende şaşırmıştım mac bu kadar az test ettiği bir ürünü nasıl piyasaya çıkardı diye..

  2. Haziran 24, 2007, 3:22 pm

    Apple da aceleci davranmış anlaşılan ama neden bu tip bir telaşa girdiğini bilmemiz zor. Elbette vardır bir planı.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

