Başlangıç > DEVELOPMENT, ECLIPSE, JAVA, NASIL?, OPEN SOURCE, TOOLS > ECLIPSE SOURCE ATTACHMENT

ECLIPSE SOURCE ATTACHMENT

Bitirme projem nedeniyle bir süre Visual Studio ile haşır neşir olduktan sonra şimdi de iş dolasıyla Eclipse ‘e geri dönüş yaptım. Bu geçiş sırasında ister istemez bazı kıyaslamalara gidiyorum.

Geçen hafta Eclipse 3.2 ‘yi kurduktan sonra bir kaç satır kod yazıp IDE ‘ye yeniden adapte olmaya çalıştım ama bir eksiklik hemen gözüme çarptı.

Kullandığım metodlar noktaya basınca yada CTRL+Space yapınca listeleniyordu fakat bu metodlara ait açıklamaları göremiyordum. Belliydi ki bir yerlerden JDK ile standart olarak gelen sınıflara ait kaynak dosyaları bulup Eclipse göstermem gerekiyordu.

Bölümden arkadaşımın yolladığı linki takip ederek sorunu çözmeye çalıştım ama kendimce daha basit bir yol buldum. Eclipse ‘i açıp sıkça kullandığımız System.out ‘u yazıp üzerine sağ tıklayarak “Open Decleration” dediğinizde kaynak kodunun bulunmadığını söyleyecek ve browse edebilmeniz için bir pencere açacaktır. (Source Attachment dialog)

Bir diğer yol olarak da Project Properties->Java Build Path -> Libraries yolunu takip edip listelenen kütüphanelerin yanındaki ” + ” işareti ile expand ederek “Source attachment” üzerine tıklayıp sağdaki menüden Edit diyerek de Java kaynak dosyalarını gösterebilirsiniz.

JDK ile standart Java kütüphanelerine ait kaynak kodlar da gelmektedir. Windows platformu için jdk kurulumunu yaptığınız ana dizinde src.zip dosyasının içinde kaynak kodlar yer almaktadır.

Zamanla Eclipse ile ilgili daha faydalı yazılar yazmaya çalışacağım. Hatta bundan 6-7 ay önce Eclipse için bir mail grubu kurmak adına ufak bir girişimde bulundum ama sadece grubu kurup bıraktım. Belki zamanla o mail grubunu da hayata geçiririm. Ne de olsa Eclipse JAVALOPER ‘lar için standart olma yolunda emin adımlarla ilerliyor.

Ek kaynak olarak buraya bakabilirsiniz.

  1. Matisse
    Haziran 21, 2007, 12:56 pm

    Eclipse 3.2.2 de bu sorunu çözmüşler gördüğüm kadarıyla yanlışmıyım tam bilmiyorum

    • Ocak 8, 2015, 11:39 am

      These topics are so connusifg but this helped me get the job done.

  2. Haziran 21, 2007, 1:20 pm

    Yani bu bir sorun değil de bir eksiklik sadece. Bir sorun olması için hiçbir şekilde source bilgilerini göstermiyor olması lazım. Ufak bir ayar erektiriyor o kadar. 3.2.2 için de bu ayar gerekli.
    Öte yandan zaten projenizde hali hazırda var olan diğer kendi yazdığınız bileşenlerde kurallara uygun dokümantasyon yaptıyasanız onları otomatik olarak gösterecektir.

  3. Matisse
    Haziran 21, 2007, 2:38 pm

    Haklısın İbrahim
    denedim eksikleri varmış şimdi daha iyi

  4. Yasin Ünl
    Haziran 25, 2007, 10:02 am

    Merhabalar, IDE olarak Oracle JDeveloper kullanıyorum bir zaman projemde Oracle VTYS, kullanmam gerekecekti bende IDE olarak aynı firmanın ürününü kullanayım dedim, Şimdi Bu yazıdan sonra Eclipse’i tekrar kuracam Şu IDE konusuna bi çözüm bulunsa da Visual Studio’ya ağzımız sulanarak bakmasak artık.

  5. Faruk
    Haziran 25, 2007, 12:19 pm

    Merhaba,
    O kadar uzun uzadıya menulerle oynamaya gerek kalmadan sadece CTRL tusuna basarak metodun uzerine gelindiginde o bahsettiginiz source attachment olayina ziplayabilirsiniz…

  6. Haziran 25, 2007, 8:16 pm

    @Faruk: Sonuçta bu bir IDE ve menülere farklı yollarla ulaşmak elbette mümkün. Bu yazıyı yazarken; daha library eklerken source eklemeyi de hatırlatmak istedim.

    @Yasin Ünal: Piyasadaki en basitten en gelişmişe tüm IDE ‘ler ile bir şekilde çalıştım en azından denedim. Hepsinin harmanlanıp ortaya iyi bir IDE çıkarılması şart . Bazısı hızlı bazısı akıllı bazısı yetenekli… Ama bunları birleştirecek bir yapı olmadığı için en akıllıca davranış neredeyse endüstri standartı olacak olan Eclipse ile çalışıp ihtiyaçlara göre plugin eklemek. Eclipse pluginler ile tüm ihtiyaçlarını tek bir IDE altından yönetebilirsiniz. DB+GUI+NETWORK+NETWORK+FILE SYSTEM+BUILD+SOURCE CONTROL+DEBUG+PROFILING+TESTING gibi ihtiyaçları Eclipse ‘e karşılatmak mümkün.

  7. YasinÜnlü
    Haziran 27, 2007, 3:46 pm

    http://www.ibm.com/developerworks/eclipse/downloads/

    adresinden eclipse in bahsettiğiniz plug-in ler ile birlikte kurulabilen versiyonu olduğunu düşündüğüm Enterprise project bundle versiyonunu(276 Mb) indiriyorum.

    Bu versiyon Eclipse 3.2.2 (Güncel Sürüm ) ve
    Web Tools Platform (WTP)
    Graphical Modeling Framework (GMF)
    Test and Performance Tools Platform (TPTP)

    içeriyormuş. Bakalım “Büyük Mavi” öyle diyorsa öyledir:)

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

