Başlangıç > GÜNLÜK, MESLEKTEN > REMEMBER THE MILK RAHATLIĞI

REMEMBER THE MILK RAHATLIĞI

milk.png İş hayatına başlangıç yapmamla birlikte ev ve iş arasında ufak çaplı senkronizasyon sorunları da baş göstermeye başladı. Bu senkronizasyon sorunlarının başında evde ve işte iki farklı bilgisayar kullanmamdan doğan sorunlar geliyor.

Genellikle gün içerisinde yapmam gerekenleri masaüstümde oluşturduğum “YAP” adlı metin dosyasına yazar ve hallettiklerimi bu dosyadan silerim. Aklıma yapılması gereken başka işler geldikçe de unutmadan hemen listeye eklerim. (Daha bu yaşta unutmamak için yazmaya başladım Allah sonumu hayır etsin)

Şimdilerde ise zamanımın bir kısmı işte bir kısmı evde geçiyor. Bu nedenle yukarıda bahsi geçen metin dosyasını usb disk ile ev ve iş arasında götürüp getirmek gibi bana yakışmayacak bir çözüm üretmiştim. Hiç de efektif olmayan bu çözüm bana Mustafa Tan ‘ın Otomatikleştiremediklerimizdenmisiniz? başlıklı yazısını hatırlatıp durdu. (Bir de kendi yaptıklarıma bakmadan bu yazıya yorum yapmışım:))

Ben de en sonunda REMEMBER THE MILK servisini kullanmayı akıl ettim. Servisi duyar duymaz almış olduğum üyeliğimle giriş yapıtıktan sonra yapılacak tüm işlerimi buraya kaydederek rahata kavuştum. Bana yakışmayan önceki çözümümden kurtulduğum için vicdanım da bir hayli rahatladı.

Basit ve faydalı bir şekilde hazırlanmış , gereksiz makyajlamalardan uzak bu servisi benim gibi senkronizasyon sorunu yaşan tüm okuyucularıma tavsiye ediyorum. Farklı kategoriler (etiketlerde) görevler ekleyip , bunlara zaman, link ve öncelik gibi özellikler kazanadırabilirsiniz. Öte yandan mobil cihazlarla da ulaşabildiğiniz bu servise size verilen e-posta adresine posta göndererek yeni görevler eklem şansınız da var.

Bir de Google ‘ın Microsoft ‘u sinirlendiren en güncel çözümlerinden biri olan Google Gears da sisteme hemen dahil edilmiş durumda. Google Gears : Google ‘ın sunduğu web tabanlı uygulamaların internet bağlanıtnız yokken de tarayıcınızdaki bir eklenti sayesinde kullanılıp daha sonradan senkronize edilmesini sağlayan akıllıca bir çözüm. Yani artık rememberthemilk hesabınız ile de offline olarak çalışabilirsiniz.

Bir kaç gündür yaşadığım REMEMBER THE MILK rahatlığını sizlerle paylaşmak istedim. Eğer aranızda servisi henüz denememiş olan varsa denemesini tavsiye edip yazımı burada noktalıyorum. Sağlıcakla kalın…

Kategoriler:GÜNLÜK, MESLEKTEN
  1. Haziran 17, 2007, 10:57 am

    yaklaşık olarak 1 aydır bende kullanıyorum rtm’yi ve oldukça memnunum üstelik diğer sistemlerle uyumuda çok güzel mesela google’ın açılış sayfası uygulaması olan ig ile uyumlu bu şekilde çalışabiliyor (modülü var) bu sayede google reader ile rss beslemelerimi, gmail ile maillerimi, rtm ilede to do listimi her yerden ulaşılabilir kılıyorum 🙂 çok kullanışlı oluyor tavsiye ederim

  2. Haziran 17, 2007, 12:09 pm

    Selam Ibrahim,

    Google Calendar da bu işler için faydalı bir araç. SMS de gönderebildiği için, bilgisayar başında olmasanız da yapılacak işler atlanmıyor:

    http://www.yesiltas.net/sezer/2006/09/google-calendar_30.html

  3. Haziran 17, 2007, 12:13 pm

    RTM’yi şimdi inceleyince zaten Google Calendar ile entegre ettiklerini gördüm. Google satın alır yakında RTM’yi de.

  4. Haziran 17, 2007, 5:08 pm

    Selamlar Mustafa Abi;
    Google Calendar ile entegre olması zaten çok önemli bir tercih sebebi.

    Google bence de çok yakında alır bu servisi çünkü sadeliği ve Google ürünleriyle entegre olması buram buram Google kokuları getiriyor burnuma.

    Bu arada Google Gears da süper akıllıca bir yaklaşım. Fırsat bulursam Google Gears incelemesi yapmak istiyorum.

    Herkese selamlar…

  5. Haziran 18, 2007, 2:57 pm

    Bunlar web 2.0’ın mimetleri işte 🙂

    Bir de http://www.todoist.com/ var.

  6. Haziran 18, 2007, 8:20 pm

    todoist de gayet güzelmiş ama artık bir taneyle yoluma devam etmeliyim.

    Artık aynı servislerden binlerce türemeye başladı. Birbirinini kopyası bir dolu web hizmeti hayatımıza girdi çok farklılık olmadıkça hizmet değiştirmeye grek yok diye düşünüuorum.

    Selamlar…

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

