PROJE KABUSU SÜRÜYOR

proje-kabusu.pngGeçen hafta cuma günü başlayan proje kabusum hala sürüyor. Aksilikler, sorunlar bir türlü yakamı bırakmadı. Tüm bu sorunlardan kurtulup rahata ereceğim zamanda yenileri katılıyor aramıza. Ama yaşanan bu sorunlardan da kendime çok ders çıkardım.
(Keşke başka türlü çıkarsaydım o dersleri)

Önceki hafta bilgisayarları kapıp hocamızın asistanına bitirme projemizin son halini göstermeye gittik. Projeyi iki kişi yaptığımız için CETURK ‘ün kurucu Mehmet ACA bize database hosting sağladı. Aynı database üzerinde çalışmak hem senkronizasyon hem de tablolara veri girme derdinden bizi kurtaracaktı. Fakat okula gidince bunun böyle olmadığını gördük. (Çok geç oldu ama neyse) Okuldaki internet çıkışı üzerinden bizim verilerimizin bulunduğu hosta erişilemiyormuş. “muş” dedim çünkü bu problemi Mehmet ‘e anlatınca “ Evet abi doğru bizim okuldan ne yaptıysam ben de erişememiştim ” dedi. (Eeee be adam şunu baştan söylesene)

Şimdi aklınıza “Neden bu veritabanın aynısını kendi bilgisayarında oluşturmadın?” gibi bir soru gelir. Elbette oluşturdum. Fakat remote hostta bulunan verileri kendi bilgisayarıma transfer ederken oradaki schema ile aynı schema ismine taşımışım. (Ben de o schema tanımlı olmamasına rağmen) Sağolsun SQL Server Management Studio bu konuda beni hiç uyarmadı.

Verileri kendi bilgisayarıma aktardıktan sonra bu defa da yeni gelen schema üzerinden tablolara erişemedim. Güvenlik gerekçesiyle izin verilmeyen bu duruma kendimce remote hosttaki kullanıcının aynısını yerel sunucumda da tanımlayarak çözüm bulmak istedim ama nafile. (Microsoft benden uyanık çıktı anlayacağınız…) Bundan ötürü o gün nasılsa veriler remote hostta var ve okulda da internet bağlantısı var diyerek evden çıktım.

Okulda veritabanına erişemediğimizden dolayı projenin çalışır halini gösteremediğimiz için bu cuma bir kere daha gittik. (Yani dün) Verileri kendi bilgisayarıma bu defa aktarmıştım. (En azından aktardım sanıyordum) Fakat bu defa da tablolardaki constraint ‘ler aktarılmamıştı ve bundan ötürü çoğu veri ekleme işleminde hata oldu. Anlayacağınız rezillik dizboyuydu. Artık asistana bahane sunacak halim kalmamıştı.

Öte yandan proje arkadaşımın bilgisarındaki virüs yüzünden tüm gece boyunca yazdığı kodları Visual Studio kaydedememişti ve yaptığı değişiklikleri gösteremedik. (Muhtemelen şu anda bilgisayarını geri yüklemekle meşgüldür)

Bir de bütün bu olanların üstüne hocamızın asistanı benden saçma sapan şeyler isteyince (Burada şu da olsa burada bu da olsa şeklinde) bu haftasonumu da projeye feda etmek zorunda kaldım.

Tüm bunları yazmamın nedeni ise bloguma bir müddet yeni yazı ekleyemeyeceğim için şimdiden özür dilemek ve kendimi az da olsa haklı göstermek. Fakat proje sonlanınca (Yani 8 haziranda) hem proje sırasında öğrendiklerimi (SQL server ve proje gerçekleştirme sanatı ile ilgili) hem de Arden AGOPYAN tarafından davet edildiğim Bilişim Kongresi ‘nden izlenimlerimi paylaşacağım. Şimdilik benden bu kadar. Bir sonraki yazıya kadar sağlıcakla kalın…

  1. Haziran 2, 2007, 5:39 pm

    abi varya sende çöle düşsen,kutup ayısı…. 🙂 kolay gelsin bende seçtiğim fen alanıyla uzaktan yakından ilgisi olmayan edebiyat sınavımı kotarmaya + tarih defteri tamamlamaya çalışıyorum + projelerim var geliştirdiğim yani aynı durumda sayılabiliriz 🙂 bel ağrılarım ise cabası 😦

  2. Haziran 2, 2007, 9:06 pm

    Valla kolay gelsin ibrahim. İşleriniz baya karışmış okuduğum kadarıyla 🙂 Yeni yazılarını görmek üzere.

  3. Haziran 2, 2007, 11:20 pm

    Yazıda bahsi geçen arkadaş yani Sevgili Mehmet ACA öz önce buradaydı.

    Webten bulduğumuz scrptleri o kopyaladı ben yapıştırdım 🙂 Ama sonunda istediğim herşey oldu ( keşke javascipt bilsem yada bu web paneline bulaşmasaydım)

    Projeyi biraz toparladım belki yarın bir kaç satır birşey yazarım.

    @eburhan Bu yazıdaki logo dahil projemde senin son yazinda bahsettiğin web araçlarını kullandım. Mutlaka dediğim indeksi oluştur sonra bir link için bütün yazıyı taratma bana 🙂

    @grkn sana da hem geçmiş olsun hem kolay gelsin.

    Yeni yazılarda görüşmek dileğiyle…

  4. Haziran 4, 2007, 4:22 pm

    selam
    kardeş siteni güzel tsarlamıssın senden bir isteğim olacak yardım edersen sevinirim yukarda sol üst köşedeki proje kabusu gragiğini nasıl tasarladın veya öyle aynı benzer logolar tasarlayan bir site biliyormusun bu konuda bana yardımcı olursan sevinirim yardımlarını bekliyorum sağlıcakla

  5. Haziran 4, 2007, 5:30 pm

    Merhabalar;

    Logoyu ve diğer tasarım konuları Erhan Burhan ‘ın yazısından esinlenerek kullandım.

    Gerçekten çok faydalı bir yazı

    http://www.eburhan.com/hazir-web-20-tasarim-araclari/

    Logo tasraımı için de:http://www.h-master.net/web2.0/

    adresini ziyaret etmen yeterli olacak.Bu adreste yazı nın rengini maviden başka birşey yapmak için

    [c=36393D]DENEME[/c] yazıyı bu formatta girmen yeterli olacaktır.

    Kolay gelsin

  6. Haziran 5, 2007, 12:55 pm

    Link olayını halledeceğim ibrahim merak etme 🙂 Yalnız o zamana kadar benim del.icio.us linklerimi alttaki linkten takip edebilirsin. Hatta RSS ile de bu işi otomatikleştirebilirsin. Umarım yararlı olur 🙂

    http://del.icio.us/eburhan

  7. Haziran 6, 2007, 7:37 am

    Teşekkürler Erhan. Ben de cuma akşamı bloga yeni bir yazı ekleyeceğim. Proje inşallah bitmiş olacak ve rahatça yazıyor olacağım.

    özellikle prje sırasında karşılaştığım güçlükleri aktarmaya çalışcağım. Belki profesyonel uyg. geliştiriciler için klasikleşmiş şeyler olacak ama öğrenci arkadaşlara belki birşyler katar.

    Görüşmek dileğiyle

  8. Haziran 6, 2007, 8:57 pm

    sabırsızlıkla bekliyoruz İbrahim abi 🙂

  9. Haziran 6, 2007, 9:57 pm

    @grkn;

    İnan ben de sabırsızlanıyorum şu projeyi bitirip güzel bir yazı yazmak için. Az kaldı. Pek yakında proje bitti diye yazacağım.

  10. Haziran 28, 2007, 12:10 pm

    Teşekkür ederim kardeşim ALLAH yar ve yardımcınız olsun ne duanız olmussa ilahi huzuru dergahında kabul etsin yardımlarından dolayı minnettarım ALLAH başarılarının devamını arttırsın ve daha fazlasıyla bitmeyecek muaffakiyetler başarılar versin sizi kötü ve çirkeflerden korusun çok sağ olasın İnşallah EN KISA ZAMAN DİLİMLERİNDE HAYIRLI PROJELERİNİ BAŞARIRSIN
    ALLAHA emanet olunuz selam ve dua ile…

  11. Haziran 28, 2007, 12:15 pm

    Teşekkürler

  1. Haziran 8, 2007, 11:34 am

Bir Cevap Yazın

