Başlangıç > .NET, BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, GÜNLÜK, HABERLER, MESLEKTEN > YAZILIM PROJE YÖNETİMİ SEMİNERİ

YAZILIM PROJE YÖNETİMİ SEMİNERİ

Bir CETURK organizasyonu olarak Yazılımda Proje Yönetimi konulu bir seminer düzenliyoruz. 21 Mayıs Pazartesi günü saat 16:00 ‘da Yıldız Teknik Üniversitesi ‘nde gerçekleştireceğimiz seminerde konuşmacı olarak Aykut TAŞDELEN bulunacak.

Seminerde aşağıdaki konulara değinilecek:
Gant Diyagramları
ceturk.png
Risk Analizi
Proje Planlaması
6 sigma
SWOT Analizi
Proje Yönetiminde Temel Yaklaşımlar
CMMI
MSF (Microsoft Solutions Framework)
eXtreme Programming
Proje Yönetiminde Microsoft Teknolojileri
Microsoft Project
Visual Studio Team System
Visual Source Safe

Aykut Taşdelen özellikle de Microsoft tarafında bu işin hangi araçlarla yürütüldüğüne değinecek ve sorularınıza cevap verecek.

Ayrıca etkinlik sponsorumuz Netron Bilişim Akademisi tarafından verilen 50 adet %30 ‘luk indirim kuponu ve 3 adet kitap çekilişle katılımcılara hediye edilecektir.

Seminerle ilgili ayrıntılı bilgi ve kayıt için buraya bakabilirsiniz.

NOT:
Sponsorluk konusunda bizlere her türlü desteği sağlayan Netron Bilişim Akademisi ‘ne ve Fikri Karabulut Bey ‘e teşekkür ediyorum.
Resim için de arkadaşım Erhan Burhan ‘a (eburhan) teşekkürlerimi sunuyorum.

  1. Mayıs 18, 2007, 9:31 pm

    valla ibrahim abi bu seminere o kadar katılmak isterim ki kendi yaptığım projelerde falanda ciddi sıkıntı çekiyorum bu roadmap’i falan planlıyamamaktan düzenli çalışsam 1 saatte halledeceğim şeyi saçmalamalarım sebebi ile 2 saatte falan bitiriyorum zaman kaybı.. seminer notlarını paylaşırsan sevinirim

  2. Mayıs 18, 2007, 10:02 pm

    Seminer notlarımı elbette paylaşırım da da da ???

    Sorun şu ki CETURK aktivitelerinde sorumlu kişi ben olduğum için arka tarafta koşuşturmaktan pek seminerleri dinleyemeiyorum.

    Öte yandan seminere katılsan bile roadmap çıkarmak ve karar vermek deneyim ister. Bir seminerle öğrenme şansımızı yok. En güzeli iş sırasında başkalarının önceki deneyimlerinden faydalanmak.

    Sana tavsiyem öncelikle tıkanıklığı belirle.
    Projeye başlamadan ufak bir plan yap.
    Aklındakileri mutlaka yaz. Yazmadan olmaz
    Bir de eğer uygulamayı geliştirirken bir yerlerde takılıyorsa o kısmı hemen atla .Eğer çözecem diye inat edersen vay haline.

    Bir de roadmap proje ihtiyaçlarına göre değiçşecektir. Bazı projelerde bazı aşamaları otomatik atlarsın çünkü o konuda zaten yeterince know-how ‘a sahipsindir.

    Yine de seminerde önemli noktaları not edip paylaşamaya çalışacağım.

    Yine aynı şekilde sunumu da blogda paylaşırım.
    Gürkan aslında blogunda yada burada proje yaparken yaşadığın sıkıntıları yazabilirsin açıkça. Belki güzel tavsiyeler gelir.

    Kolay gelsin

  3. Mayıs 19, 2007, 10:57 am

    sağol abi, mesela son zamanlarda yazmanın gücünü keşfettim senin gibi normalde to do list’imi aklımda tutardım yapacağım proje ile ilgili (genelde web tabanlı) , ancak artık rememberthemilk gibi servislerden falan yararlanıyorum.. ve dediğin gibi ir sorunla cebelleşmek gerçekten zaman kaybı yaratıyor

  4. Mayıs 19, 2007, 11:22 am

    Yazmak bir yerlere not almak bambaşkadır. Bazen buraya yazacağın şeyleri bulmakta zorlanmuyor musun diye soranlar oluyor.

    Cevap açık: aklıma geldikçe bir notepad açıp değineceğim konuları yazıyorum.

    Mutlaka bir yerlere not almalıyız. Her ne kadar bir yandan birşeylerin otomatize edilmesi için emek veren bir meleğe ait de olsam YAZMAK Tan asla vaz geçemem.

    Hataya takılmak,tasarıma saplanmak gibi kabus noktalar olabiliyor projelerde. Mesela ara projemde ben de tasarım takıntısı olmuştu. Kastım da kastım kendimi OOP’ye uygun olsun,reuse olsun, xml ‘im dtd mi schema denetimli olsun vs vs derken dönemin sonuna geldik ve projeye bir hafta zaman kaldı.

    İlk adımı at. Doğru yanlış ama mutlaka at. Bir yerleden başla projelerine. Kalanı zamanla gelir. Bir checklist yap ki bir süre sonra yol alıp almadığını anlayasın.

    Sorun çıktıysa karşına ve başın ağrıdıysa hemen seni rahatlatacak kısımlara yönel. Ne bileyim tasarımla uğraş. Renk seç paletlerden, resimleri kes biç sonra geri dön işin business kısmına.

    Zamanla zaten tekniğin oturacaktır. Bu dediklerim benim için de geçerli. Sonuçta ben de daha yolun çok başındayım…

  5. Mayıs 20, 2007, 12:49 am

    http://alistapart.com/articles/paperprototyping bunu tuttum 🙂 yapıcam 🙂

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

