İŞ BAŞVURUSU NASIL OLMAZ?

Darkhadware forumlarında Ankara ‘daki bir yazılım firmasında çalışan arkadaşımıza e-posta ile ulaşan ilginç bir iş başvurusu gündemdeydi. Başvuru metni aşağıdaki gibi:


Merhaba,
mekt.jpgBen X Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği 3. sınıf öğrencisiyim. 86 Ankara Doğumluyum. Bu yaz bir aylık staj yapmam gerekiyor. Ama ben staj değil 3 ay çalışmak için iş arıyorum. Okulda C,C++,Sql,Management System,Java dersleri aldım. Çalışmak için para istemiyorum sadece benzin paramla yemeğimi verin yeter,iş öğrenmek ve tecrübe kazanmak istiyorum. İş deneyimlerim: Bu sene okul şenliklerinde köfte standı açtım.-AOÇ XXX KÖFTE- : ) ) İşinize yarayacağımdan eminim. Mailime cevap atarsanız sevinirim. Bu maili Ankaradaki bütün bilişim şirketlerine yolluyorum o yüzden 1 hafta içinde cevaplamadığınızz takdirde olumsuz sayılıcaktır.Saygı ve sevgilerimle,
AXXX TXXX AXXX


Başvuruya bakınca acaba adam dalga mı geçiyor diye düşünmeden edemiyor insan ama adres satırlarındaki alıcıların listesine bakınca (Doğal olarak listeyi burada yayınlayamıyorum) işin ciddiyeti anlaşılıyor.Bu maili ciddiye alıp geri dönen oldu mu onu da bilmiyorum ama bir iş için bu şekilde buşvuru yapılmayacağı yada yapılmaması gerektiği ortada. Sanırım biraz ciddi olmakta fayda var. (Köfte standı ve benzin parası olaylarına çok güldüm) Aksi halde forumlarda bloglarda malzeme olunabilir… (Burada olduğu gibi)Her ne kadar bu yazıyı kötü bir iş başvurusunu göstermek için yazmış olsam da burada arkadaşın samimiyeti ve içinde bulunduğu zor durumda gayet açık görülüyor. Üniversite öğrencilerinin (Ben de dahil) birilerinin yanında usta-çırak yada abi-kardeş ilişkisi içerisinde birşeyler öğrenmeye çok ihtiyacı var. Fakat bu şerefe ancak bir tanıdığınız varsa nail olabiliyorsunuz. Hele bir de İstanbul dışında bir şehirdeyseniz vay halinize.
Sanırım bu arkdaşı  yüzlerce şirkete bu DİKKAT ÇEKİCİ postayı yollamaya iten de içinde bulunduğu ZOR durumdur…

  1. Mayıs 14, 2007, 10:44 pm

    aslında bu ciddi olmayan iş ilanları bazen aşırı zekilikten falanda kaynaklanabiliyor 🙂 ancak bunun onunla pek alakası yok tabi 🙂 bende bir yere böyle bir mail atmıştım cevap gelmedi tabii 😀

  2. Mayıs 15, 2007, 6:18 am

    Mesela bu mailin gittiği yerde bütün gün bu çocuğu birbirlerine anlatıp gülmüşler yani cevap gelmemesi normal.

    Güzel ve kısa bir şekilde yazılım bir de CV eklenseydi muhakkak birileri cevap verirdi.

  3. Mayıs 15, 2007, 6:53 am

    Kamera nerde, nereye el sallayacağız. Kamera şakası di mi bu?

  4. Mayıs 15, 2007, 7:13 pm

    Şaka gibi ama gerçek. Arkadaş gayet ciddi ve içten yazmış bunları. Çok da güzel ve piyasada söz sahibi bilişim şirketlerine yollamış. Tebrik ettim kendisini…

  5. ABDULLAH
    Haziran 6, 2007, 4:09 pm

    bilgisayar teknisyeni

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

