Başlangıç > DATABASE, MICROSOFT, SQL SERVER > SQL SERVER 2005 DATABASE DIAGRAM SORUNSALI

SQL SERVER 2005 DATABASE DIAGRAM SORUNSALI

İzmir tatilimin sona ermesiyle uzun zamandan beri açıklık getirmeyi düşünüp durduğum bir konuyu da bloguma taşıyorum.
SQL SERVER 2005 DATABASE DIAGRAM HATASI konulu yazımdan sonra beklemediğim sayıda e-mail aldım. Sanırım arama motorlarında aşağıdaki cümleyi arayanlar blogumu karşılarında buldular:

DATABASE DIAGRAM SUPPORT CAN NOT BE INSTALLED BECAUSE THIS DATABASE DOES NOT HAVE A VALID OWNER. TO CONTINUE FIRST USE FILE PAGES OF THE DATABASE DIALOG BOX OR USE ALTER AUTHORIZATION STATEMENT TO SET THE DATABASE OWNER TO A VALID LOGIN….

Ben önceki yazımda bunun kullandığınız veritabanının Compatibility Level ‘i ile alakalı olduğunu ve ayarlardan 90 seviyesine getirilmesini söylemiştim. Bu sayede SQL Server ‘ın 2005 sürümüyle birlikte görsel yönden daha da iyileştirilmiş olan yeni diyagramlardan faydalanabilecektiniz. Fakat o yazıdaki çözüm bazıları için geçerli olmadı. Eğer o çözüm ile bir sonuç alamadıysanız ve zaten uyumluluk seviyeniz 90 ise o zaman hata mesajını dikkate almakta fayda var. Database için bizden geçerli bir OWNER atamamızı istiyor. Sakın ola ben bu database ‘i kendim oluşturdum , zaten owner da benim gibi hayallere kapılmayın ve işinizi sağlama alın. Bunun için:

ALTER AUTHORIZATION ON DATABASE::MyDatabaseName TO [MyServerName\Administrator];
komutunu çalıştıırmanız yeterli olacaktır.

Umarım bu yazı ile bu sorun burada kapanır ve herkes hayalindaki veritabanı diyagramına kavuşur. Gerçi bu diyagramlar için kullanabileceğiniz pek çok ücretsiz araç da mevcut ama tablolar arasında tasarımla oluşturduğunuz ilişkileri arka tarafta veritabanına yansıtanlar var mı onu bilemiyorum.

İstanbul ‘a geri döndüğüme göre blogumu da eski hızımda güncellemeye devam edeceğim. Şimdilik benden bu kadar. Sağlıcakla kalın…

Kategoriler:DATABASE, MICROSOFT, SQL SERVER
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

