Başlangıç > GÜNLÜK, NEDEN? > NEDEN TEKNİK OLMAYAN KONULARDA SESİMİZ DAHA ÇOK ÇIKIYOR?

NEDEN TEKNİK OLMAYAN KONULARDA SESİMİZ DAHA ÇOK ÇIKIYOR?

question1.jpgUzun zamandan beri dikkatimi çeken bir konu hakkında blog okuyucularımdan da görüş almak istedim. Bir süredir moderatörü yada üyesi olduğum mail grupları ile (Hepsi teknik konularla ilgili mail gruplarıdır) takip ettiğim forumlarda (Bilişimle alakalı forumlarda) görüyorum ki teknik konularda sessiz kalan çoğunluk , teknik olmayan bir konu açıldığından hep bir ağızdan konuşmaya başlıyor.

Öncelikle mail gruplarını ele alayım. Örneğin  bir yazılım teknolojisi hakkında bir soru geldiğinde pek bir cevap üretilmiyor yada yabancı bir sitedeki çok güzel bir makaleye ait link geldiğinde kimse okuyup da üzerine iki cümle yorum yapamıyor. Ama aynı grup insanları herhangi bir X gazetsindeki yazıya ait bir link geldiğinde orda bahsi geçen kişi(ler) hakkında mail grubunu mesaj yağmuruna tutabiliyorlar. O insan hakkında her türlü eleştiriyi rahat rahat yapıp , grupta kendilerinden farklı düşünenlere karşı da görüşlerini gayet ciddi bir şekilde savunabiliyorlar.

Aynı durum bilişimle alakalı sitelerde de geçerli. Hep en uzun mesajlar dikkat edin off-topic dediğimiz forumlarda oluyor. Herkes buralara deli gibi yazı yazarken diğer forumlar hep sönük kalıyor. Yada polemiğe açık başlıklarda (Windows vs Linux , Oracle vs SQL Server , Java vs .NET  gibi) herkes bol keseden atarken , diğer konularda insanlar biribirlerine pek de faydalı olamıyorlar.

Şimdi diyeceksiniz ki insanlar teknik konularda görüş belirtmek istemeye bilir? Elbetteki böyle bir hakları var ama bu gibi gruplara yada sitelere üye olunmasının nedeni bilgi paylaşımıdır. Yine aynı şekilde bu gibi mail gruplarının ve sitelerin ortaya çıkış nedeni de budur. Yani teknik konular hakkında birazcık web araması yapıp biraz fikir sahibi olarak iyi kötü görüş beyan etmekten zarar gelmez.

Bir diğer konu da zaten teknik olmayan konularda herkes konuşabilir. Yoldan geçen herhangi birisini durdurup fikrini sorarsanız iyi kötü birşeyler söyler. O nedenle teknik konuların konuşulması amaçlı ortamlarda bulunan insanların teknik konularda birşeyler söyleyerek farklarını ortaya koymaları gerektiğini düşünüyorum.

Bir gerçekte varki teknik bir meselede konuşmak bilgi ve yürek işidir. Bir insan kendince çok şey bilebilir ama bunu dışarıya paylaşma cesareti gösteremiyorsa o zaman oturup düşünmesi gerekecektir. Mesela blogumda yazdıklarımı ele alırsak belki haddim olmayan teknik konularda bile yeri geliyor birşeyler yazıyorum ama yazdıklarımın arkasındayım. Olumsuz bir eleştiri gelir diye hiç kormuyorum, gelse de kendimi savunacak kadar birikimim var.

Umarım zamanla bilişim alanında (Beni doğrudan ilgilendirdiği için sadece bilişim dedim) sesimiz daha yüksek çıkar. Bunun için gerekli olan bilgi ve deneyimi kazanıp , daha rahat fikir yürütecek konuma gelmiş olmayı umuyorum. Bu sayede bu amaçla açılan site, mail grupları vs. de amacına ulaşır ve daha iyi bir bilişim toplumu oluruz. Şimdilik benden bu kadar. Bir sonraki yazıya kadar sağlıcakla kalın…

Kategoriler:GÜNLÜK, NEDEN?
  1. Nisan 18, 2007, 6:37 pm

    birde bizim teknik konularda bilgili bazı insanlarımızda bilgimi paylaşırsam o adam benim kazandığım paraya ortak olabilir gibi bir görüş var halbuki bu tür alanda gelişme gösterirsek aldığı paranın çok daha fazlasını alabilir diye düşünüyorum ben maddi açıdan baktım ama daha başka açılardanda bakılabilir.. bizim Türk halkı konuşmayı çok seviyor, zaten söylediklerimizi işleve geçirseydik şimdiye amerika köpeğemiz olmuştu 🙂

  2. Nisan 18, 2007, 7:11 pm

    @grkn dediğin gibi bazı kişiler bilgi paylaşınca kendilerinin saatler vererek kazandığı ve paraya çevirebileceğini düşündükleri bilgileri karşısındakinin bedavadan aldığını düşünüyorlar. Çok yanlış bir yaklaşım. Müşterimiz ve arkadaşımızı karıştırmamak lazım.

    O bilgiyi kullanarak ortaya birşey koyarsın ona 50.000 dolar fiyat biçersin ama temel bir bilgiyi bedavadan paylaşırsın çünkü asıl marifet o bilgiyi işleyip birşeyler üretmekte.

  3. Nisan 20, 2007, 1:30 pm

    selam ibrahim, güzel bi konuya değinmişin. JDBC_TR’deki o off-topic sabotajında ben de aktif olarak rol aldığım için bir özür bâbında yorum yapmayı uygun gördüm:)

    senin sorunu iki alt soru halinde düşünüp kendimce yorum yapmaya çalışayım. teknik konularda çok sık cevap veren biri değilim. bunun sebebi herkesin konuşup laf salatası üretmesine karşı olmam. küçük gruplarda herkesin kendince bir yorum yapıp birbirine destek çıkmaya çalışması hoş birşey tabi ki. ama JDBC_TR, YazMuhTR gibi gruplarda yüzlerce uzman bulunuyor. biz de anadolu çocuğuyuz, büyüğümüzün yanındayken kendimize çok güvenmedikçe cevap vermeyiz:) konu teknik bir konu olunca, büyüklükten kasıt tabi ki yaş değil uzmanlık derecesi oluyor:)

    ikinci alt soru olarak da teknik olmayan konularda neden bu kadar kolay konuşuyoruz sorusu var:) bu soruya cevap vermek biraz daha zor:) çünkü millet olarak sesi çabuk yükselen bir kitleyiz (her ne kadar bunu iyi işler için kullanamıyor olsak ta). o grupta böyle bir konuyu konuşuyor olmamız hataydı. bunu kabul ediyorum:) ama aynı anda yapılmış haksız bir suçlama ve aklama mesajına da cevap vermemek bunu kabullenmek, bir manada destek vermek olurdu. her ne kadar yeri olmasa da, karşı tarafın vermiş olduğu söz hakkını kullandım sadece:) arkadaş bir medeni cesaret göstererek fikrini beyan etmişti, ben de aynı medeniyetle kendi yorumumu yaptım. konunun büyümeden kapanması, ama beyan edilmiş bir fikrin de kabul edilmiyor olduğunun bilinmesi temennimdi. fazla da büyümeden de kapandı şükür:)

    bu arada temel düsturumuz: “bilgi paylaştıkça artar” 🙂

    görüşmek üzere..

  4. Nisan 20, 2007, 9:06 pm

    @Emrah 🙂 Bu yazıya senden yorum bekliyordum açıkcası. Aslında belirli bir hedef gözetmeden yazdım. Sadece JDBC_TR bardağı taşıran son damla oldu.

    Şimdi bu gibi ortamlarda kimsenin baskısının yada tekelini oluşmasını istemem ben. Özellikle jdbc_tr ‘de bu gibi şeylerden rahatsız olurum. Yani o GURU diye tabir edilen insanlar orada var ama kimse üzerinde baskı oluşturmamalılar. Büyüğümüz yanından konuşmalıyız ki bir yanlışımız olduğunda düzeltilsin. İşten anlamayan birilerinin yanında ahkam kesmek bizi bir yerlere götürmez. Hem oradaki amaç tavsiyedir. Kimse diyemez ben DB ‘de 1 numarayım yada JAVA ‘da 1 numarayım. Öyle hava estirenlere de tepkiler diğer büyüklerden geliyor yer yer 🙂

    Grupta böyle bir konuyu silmemek benim de hatamdı. Ama cuma gelen konuya kimse cevap yazmazken pazartesi günü cevap patlaması oldu 🙂 o konudaki şaşkınlığım da sürüyor. Konuya cevaplar geldikçe birilerinin de karşıt görüş belirtmesi normal ama sırf bu konu yada bizim ortam için değil her yerde bu sorun var ve milletçe umuyorum zamanla diğer konularda da sesi yükselen bireyler oluruz. Bu sayede farkımızı ortaya koyabiliriz.

  5. mesut
    Nisan 27, 2007, 4:54 pm

    Bu, sadece mail gruplarý ve forumlarda yok ki!
    ÖSS’ye hazýrlanýrken de mesela kimse bildiklerini birileriyle paylaþmak istemiyordu, herkes kendine çalýþýyordu filan.
    Rekabetçi ortamdayýz, bir açýdan baktýðýmýzda haklýlar da bunu yaparken ama RAKÝP kim?Asýl soru bu.Rakip arkadaþýn deðil, rakip uzaðýnda seni izleyen kiþidir.
    Ama bunu bir türlü anlayamýyoruz.Bakýn, teknik olmayan bir konu ve iþte 5. yourum 🙂

  6. Nisan 27, 2007, 5:25 pm

    Ben de olayı devam ettirip 6. yorumu yazayım. Malesef rakip anlayışımızda dediğin gibi bir problem var.

    Ben burada bilgi paylaşıyorum birşeyler anlamaya çabalıyorum peki buradan yazdıklarımnı okuyanlar benden çok çok iyi yerlere mi geliyorlar ? Hayır.

    Ayrıca bilgiyi seve seve paylaşmamız lazım ki bizler de birşeyler öğrenebilelim. ama eğer birileri sizin bilgileriniz üzerinden ticaret yapıyorsa ona da ödemesi gerekeni ödetin. Hakkınızı alın.

  1. Haziran 8, 2007, 11:34 am

Bir Cevap Yazın

