Başlangıç > GÜNLÜK, HABERLER, NEDİR? > PARDUS ULUSAL İŞLETİM SİSTEMİMİZ DEĞİLSE NE OLUR?

PARDUS ULUSAL İŞLETİM SİSTEMİMİZ DEĞİLSE NE OLUR?

pardus.jpgBaşlık biraz garip oldu ama şu anda aklımdaki soru bu ve olduğu gibi başlık yaptım bu soruyu (Aklımda ne de garip sorular varmış meğer) .

Bildiğiniz ve sol üst köşedeki DESTEK alanında da görebildiğiniz gibi blogumda ULUSAL İŞLETİM SİSTEMİMİZ diye adlandırdığımız Pardus ‘a destek olmaya çalışıyorum. Doğruyu söylemek gerekirse iyi bir Linux kullanıcısı değilim , Windows ‘un ciğerini bilirim ama iş Linux ‘a gelince saf saf bakarım mönitöre. (Okul laboratuvarına gelerek o bakışları görebilirsiniz 🙂 ) Yine de bilgisayarımda en uzun süreli yaşayan Linux sürümü Pardus oldu desem yeridir.

Biz hep ulusal işletim sistemimiz diye Pardus ‘la övündük. Hatta yayınlandığı zamanlarda indirilme rekorları kırdı diye sevindik. (Bakınız) Fakat gelin görün ki Pardus ‘un Ulusal İşletim Sistemimiz olması konusunda bir pürüz var.

C ve Sistem Programcıları Derneği ‘ne yolu düşenler meşhur Kaan ASLAN hocamızın adını mutlaka duymuşlardır. Kendisi gerçekten çok değerli bir uygulama geliştirici ve eğitmendir. Aynı zamanda CSDOS İşletim Sistemi Projesi ‘nin de yürütücüsü olan Kaan hocamız Pardus ‘un işletim sistemimiz olmadığını , sadece bir Linux dağıtımı olduğunu söylüyor.

Aslında Kaan hocamız haklı. Yani Pardus bir işletim sistemi olmadığı için Ulusal İşletim Sistemimiz olması gibi de bir durum söz konusu değil. Pardus sadece bizler için özel eklentiler ve uyarlamalar içeren bir Linux dağıtımı.

Sanırım CSDOS Projesi başarılı olursa ona ulusal işletim sistemimiz dememiz daha doğru olacak. Fakat Pardus ‘un ortaya iyi niyetlerle ve ülkemize faydalı olmak adına çıktığını hepimiz biliyoruz. Pardus ‘un yaygınlaşması işletim sistemine ödediğimiz paranın yabancı şirketlerin (Kim olduğunu anladınız) cebine gitmesini az da olsa engelleyecektir. Ayrıca bu tarz projeler yapmak isteyenlere de motivasyon sağlayacaktır. Bence kavramlara bu kadar saplanıp kalmak vakit kaybetmekten öteye götürmez bizi. Hem Pardus ulusal işletim sistemimiz değil de bir Linux dağıtımıysa ne olur ?

Konuyla ilgili açıklama için: http://www.csdos.org/

Kategoriler:GÜNLÜK, HABERLER, NEDİR?
  1. Nisan 15, 2007, 11:38 am

    evet aslında, birde şu yönü var olayın ki pardus türk geliştiriclerin yaptığı bir linux dağıtımı ancak içinde kullanılan programların buntu yada suse’den bir farkı yok.. biz biraz fazla mı milliyetçiyiz ne 😀

  2. Nisan 15, 2007, 6:32 pm

    Selam Gürkan ;

    Dediğin gibi biraz fazlaca gaza geliyoruz. allah diyoruz tamam Microsoft olduk :))

    Elbette bu tip çalımalara (adı ve türü ne olursa olsun) destek olmamız bilişim adına çok önemli.Ülkemizin bağımlılıklarını da azaltaması adına çok önemli. ama bazı şeylerin de bilincide olup neyi yapıp neyi yapamadığımızı da bilmemiz lazım diye düşünüyorum.

  3. Mayıs 16, 2011, 1:39 pm

    Pardus bir Linux dağıtımıda olsa ülkemizde geliştiriliyor ve linux çekirdeği bize uygun olaran özelleştiriliyor. Açık kaynak olduğu için sıfırdan işletim sistemi yazma derdinede düşmemeleri tubitakın başarısını arttırıyor. C ve Sistem Programcıları Derneğini takip ediyorumda artık http://www.csdos.org/ sayfaları bile çalışmıyor. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler siz daha web sayfanızı açık tutamaz ve yapacağız dediğiniz işletim sisteminin bir ekran görüntüsünü bile paylaşamazken adamlar sürekli Pardus’un yeni sürümünü hazırlıyor. Zaten Pardus şu haliyle bir sürü ödül alıyor Kaptan, Yalı, Çomar, Pisi diğer dağıtımlara örnek oluyor. Mesela Hazırladıkları PİSİ depo uygulaması sayesinde birçok ödül aldılar. PİSİ de biryerlerde vardıda Türkçe’ye çevirmediler yani olmayan uygulamayı kendileri yazıyor olanı niye yazsınlar Türkçe’ye çeviriyolar. Zaten açık kaynak kodlu gerekli güvenlik kontrolleride yapıyorlar. Arkandada büyük bi kullanıcı kitlesi olan linux camiası var. Pardus bizim için yeterince milli. Kaan hocadan destek olmasını beklerim. Neden parçalanıyor var olan başarılı bir sistem var ona destek olsun…

    Pardus…Özgürlük İçin…

    Herkese İyi Çalışmalar….

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

