Başlangıç > BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ, DATABASE, GÜNLÜK, SQL SERVER > SQL SERVER 2005: MASTER.MDF IS COMPRESSED

SQL SERVER 2005: MASTER.MDF IS COMPRESSED

sqlhata.jpg Bir süredir SQL Server 2005 maceralarımı yazmıyordum. Bu zaman sürecinde çok fazla malzeme birikti 🙂 Bunlardan birini blogumda paylaşmak istedim. Cumartesi sabah projeme ait veritabanını bulunduğu sunucudan kendi makinama aktarmak için SQL Server servisini başlatmak istedim fakat ne mümkün. Servisin time-out süresini doldurduğunu ve başlatılamadığını söyleyen hoş bir hata mesajı (artık alıştım ben bu hata mesajlarına ondan dolayı HOŞ dedim).

Ben bu hata mesajını daha önce de almıştım. Hatta o zaman sorunu çözmeye üşenmiş ve bir gece öcde aldığım sistem yedeğimi geri yükleyerek çalışmaya devam etmiştim. Bu defa sorunu çözeyim delikanlı gibi dedim ve neler olup bittiğini nasıl anlarım diye düşünürken APPLICATION LOG ‘larına bakmayı akıl ettim. Eventvwr.msc komutuyla açtığım Event Viever üzerinden Application sekmesine gelince gördüğüm hata işaretleri ve yanında yazan MSSQL$SQL2005 yazısını görünce doğru yolda olduğumu anladım. Öyle de oldu ve resimde gördüğünüz (lütfen tıklayınız) ekran karşıma çıktı.

Burada master.mdf dosyasının sıkıştırılmış olduğunu ve decompress edilmesi gerektiği yazıyordu. İyi hoş ama ben bu dosyanın bulunduğu dizinde sıkıştırma uygulamamıştım ki. Hatta işletimim sistemimin kurulu olduğu disk bölmesinde herhangi bir disk sıkıştırması uygulamıyordum. Yeri gelmişken söyleyeyim; NTFS dosya sistemi ile hayatımıza giren disk sıkıştırma olayı disk alanı açısından bizlere kazanç sağlarken okuma-yazma performansı açısından olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. Bu nedenden ötürü işletim sisteminizin bulunduğu disk bölümünde sıkıştırma uygulamanızı önermiyorum.

Konuya dönecek olursak SQL Server 2005 master.mdf (SQL Server ‘ın hayati veritabanı dosyasıdır ve mutlaka yedeklenmelidir) dosyasını sıkıştırmıştı. Gidip dosya özelliklerinden sıkıştırma işlemini iptal edince SQL Server hayat döndü ve servis rahatlıkla başladı.

Bir kaç kere daha bahsetmiştim hatta Microsoft yetkilileri de bunu kabul etmiştir ki SQL Server 2005 ‘in Stroge Engine ‘i malesef biraz pürüzlü. Büyüyen dosya boyutlarına çare olarak disk sıkıştırması kullanan sevgili RDBMS ‘im malesef kendi sıkıştırdığı dosyayı açamamıştır.

SQL Server 2005 maceralarımı burada paylaşmaya devam edeceğim. Çok güzel ve çok özel hata mesajları yakaladım sizin için. Beni okumaya devam edin…

  1. Nisan 1, 2007, 7:11 pm

    Selam İbrahim,

    Microsoft’un bunca anlamsız hatalarına rağmen SQLServer’dan hala vazgeçmiyorsun bakıyorum 🙂

  2. Nisan 1, 2007, 7:35 pm

    Evet haklısınız aslında benim bir an evvel Oracle ‘a taşınmam lazım. Aslında Tonguç abiyi gördükçe diyorum hadi İbrahim yapabilirsin ve yardım alabilirsin ama hırs oldu sanırım bende bu SQL Server.

    Bu daha hiçbirşey bir hatalar alıyorum ki sormayın gitsin 🙂 Yakında bir SQL SERVER 2005 ERROR SERIES adlı kitap çıkarsam yeridir.

    Çok sağdık bir SQL SERVER kullanıcısıyım 🙂 ama ben bile ne kadar dayanıcam merak ediyorum

  1. Ocak 1, 2008, 1:34 am

Bir Cevap Yazın

