Başlangıç > .NET, GÜNLÜK > WHAT YOU SEE IS NOT ALWAYS WHAT YOU GET

WHAT YOU SEE IS NOT ALWAYS WHAT YOU GET

express.pngMalum son senem ve bitirme projesi belası başımda. Başa gelen çekilir diyerekten kolları sıvayıp işe giriştim. Hazırladığımız sistemin web tabanlı yönetici arayüzünü yazmak benim görevim. Bu konuda ASP.NET ve VISUAL STUDIO 2005 ikilisi bana eşlik ediyor.

Gerçekten kodlama sırasında bana fazlasıyla faydası dokunuyor Visual Studio ‘nun ama tasarım sırasında yaşattığı perişanlık hayata küstürecek cinsten. Hele tablo kullanıyorsam durum daha da felaket. Deveye hendek atlatmak Visual Studio ‘da tasarım yapmaktan bazen daha kolay olabiliyor.

Sonunda düşümdüm ve bu işin altından bu şekilde kalkamayacağımı anladım çünkü tablolara ait tüm değerleri neredeyse elle giriyordum. Daha CTP (Community Technology Preview ) zamanında denediğim  ve beğenmeyip hemen bilgisayarımdan kaldırdığım Microsoft Expressin Web ‘den yardım almaya karar verdim. 

Expression Web gerçekten de tasarım konusunda Visual Studio ‘dan daha iyi bir araç. Biraz Dreamweaver havası estirmişler. Dedim tamamdır artık rahatça hallederim herşeyi ama yine aynı sorunlar başladı. Arka planda oluşturduğu kodlara bakınca 28569px gibi bir tablo genişliğinin atandığını gördüm 🙂 . Sanırım erken sevinmişim. Bir de AJAX bileşenlerinin görüntülenememesi beni daha da zor durumda bıraktı.

Özetle artık tabloları kendim elle oluşturuyorum. Sanırım WHAT YOU SEE IS WHAT YOU GET (WYSWYG) sloganlarına pek de anladanmamak lazım. Aklıma takılan bir soru da acaba bu işin bu kadar zor mu olduğu konusunda. Anlaşılan birileri çıkıp adam akıllı bir şekilde tasarım ile oluşturulan tablonun HTML kodunu arka planda üretebilen bir araç yapsa köşeyi dönecek.

Şimdilik benden bu kadar. Oluşturulmayı bekleyen tablolarımın yanına gidiyorum. Sağlıcakla kalın…

Kategoriler:.NET, GÜNLÜK
  1. Mart 31, 2007, 11:06 am

    eğer dreamweaver asp.net ‘ teki form kontrollerini kendisi üretebiliyor olsa onu kullan derdim ama o kullanıcı tarafında çalışacak html ürettiğinden bu pek mümkün değil sanırım 🙂 kolay gelsin…

  2. Mart 31, 2007, 11:22 am

    Malesef Dreamweaver design time da asp.net kontrollerini render edmiyor. yoksa dreamweaverdan ben de vazgeçmem gerçekten de çok kullanışlı bir araç. Yine dreamwaverdan destek aldığım noktalar oluyor.

  3. Mart 31, 2007, 12:15 pm

    bir de firefox ve netscape tarayıcılarını da desteklemek istersen tam olur:) bakırköy ruh ve sinir hastalıkları hastanesinde yer ayırtalım şimdiden:) Allah kolaylık versin:)

  4. Mart 31, 2007, 10:01 pm

    Sorma ya makinamda 3 tane tarayıcı kurulu hepsinde farklı görünüyor yerleri delirdim zaten ya. Cidden bu web işi sabır işi peygamber sabrı istiyor ama kararlıyım yapıcam 🙂

  5. Mart 31, 2007, 10:16 pm

    aslında asp.net olmasa çok daha rahat edebilirsin tasarım açısından ama asp.net tam bir bütün tasarım ve dizayn hereyi onunla yapman lazım

  6. Mart 31, 2007, 10:19 pm

    Asp.net şu an için bana en uygun olan platform yeni birşyeler öğrenmeye vaktim yok ve asp.net ile de çok güzel işler çıkabiliyor tasarım işi zaten ön planda değil admin paneli olacağı için
    çok da kasmayacağım

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

