Başlangıç > DATABASE, GÜNLÜK > KEYİFLİ BİR PARDUS İNCELEMESİ

KEYİFLİ BİR PARDUS İNCELEMESİ

baslik_ana21.png

Üyesi olduğum ve yazılanları severek okuduğum DarkHardware.com’da  yeralan Pardus incelemesine sizlerin de bakmasını istedim çünkü keyifli bir inceleme yapmış Mehmet Dündar Akın. Özellikle de soru cevap kısmı benim çok hoşuma gitti. Pardusu ilk çıktığı zamandan beri bootable cdler üzerinde hep denedim hatta bir kaç kere sistemime de kurdum ama hep bende bir soğukluk var unixgillere karşı. Ama kararlıyım Pardus’u kullanacağım. Diskimi böldüm bile Pardus 2007.1 çıkar çıkmaz indirip kuracağım. En çok sorun yaşadığım nokta Bootmanager konusunda oluyor. Linux kurulu disk bölmesini formatlayınca bootleader da uçuyor haliyle ve ntbootloader da dönmekte zorlanıyorum. Kendimce geliştirdiğim çözümler var ama pek efektif değil. Linux ile en büyük problemim sistemden kaldırma noktasında oluyor. Umarım bunları da aşacağım zamanla. Bir de hep Windows için user-friendly falan deyip durdular. Windows’un ciğerini bilen biri olarak hiçbir şekilde user friendly olmadığını söyleyebilirim. Şöyleki benim user-friendly anlayışım bazıları gibi böyle yanarlı dönerli ekranlar uçuşup kaçışan rengarenk pencereler değildir. User-friendly dediğin ayar yapmadan adam akıllı kendi kendine çalışabilen başarımı düşmeyen demektir benim için. Ama gelin görünki Windows işletim sistemlerinde binlerce ayar ve optimizasyon yapmama rağmen hala iyi verim aldığımı söyleyemiyorum.

Neyse laf uzadıkça konu Pardus incelemesinden çok Windows’a meydan dayağı olacak. O nedenle sizleri bu güzel incelemeyle başbaşa bırakıyorum.

http://www.darkhardware.com/st.php?u=articles/pardus_2007_tanitim

Kategoriler:DATABASE, GÜNLÜK
  1. Arreat
    Nisan 20, 2007, 12:00 pm

    Merhabalar,

    Windows’un bootloader’ını tekrar yüklemek için Windows CD’si ile makinenizi başlattıktan sonra Reapir seçeneği ile komut satırına geçip “fixmbr” ya da o kıvamdaki komutu çalıştırmanız yeterli olacaktır(komutu tam olarak hatırlayamıyorum ama HELP yazarak ulaşılabilir komutları listeleyebilirsiniz).

    İyi günler.

  2. Nisan 20, 2007, 12:19 pm

    MErhabalar;

    Öneriniz için teşekkürler zaten yazıda geçen kendimce geliştirdiğim yöntem odur.

    fixmbr dedikten sonra bir de fixboot çalıştırıyorum. Sorun çözülüyor ama bazen bunlar d akar etmiyor.

    Bir de başkasının PC ise ve o vatandaş admin şifresini bilmiyorsa vay halimize. O zaman Repair Console açmak gibi bir şansımız da olmuyor. Napıyorum?

    Windows kurulumu yapıyorum siskin uygun bir bölüne ve kurulu yarıda kesip başlatırken eski (sağlam olarak kurlu olan) Windows’u başlatıyorum. Boot.ini ‘den de eksik kurulan Windows ‘u siliyp kopyalanan dosyaları temizleyerek PC ‘yi hayat döndürüyorum. Bakın ne kadar da meşakatli 🙂 Vallahi yazarken yoruldum bir de yaparken görün halimi ..

  3. Haziran 3, 2009, 8:59 pm

    bi sorum olacak pardus Türk işletim sistemidir diyebilirmiyiz? diyebilirsek neden linux (yabancı) tabanlı yaptık? 0 dan yapamıyrmuyuz TUBİTAK bu kadarmı aciz? (halk dili ve vicdanı böle derdi bende böle dedim :)) cvplrnz için teşekkürler.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

