Başlangıç > GÜNLÜK > EMEĞİN KARŞILIĞI

EMEĞİN KARŞILIĞI

53090.jpgBaşlığa bakıp da felsefik bir yazı yazacağımı sanmayın . Yazı felsefik olmaktan ziyade biraz ironik olacak. Şöyleki başlıkta geçen EMEĞİN KARŞILIĞI sözcüklerini bir börekçide kasanın öünde duran bahşiş kutusumu desem sandığı mı desem artık bilemicem üstünde gördüm.

Zaten bu bahşiş kutusu olayı üzerine yazılacak çok şey var. Yabancılardan özenerek artık hepsinin üstünde TİP BOX yazıyor ama birileri bu amcalara İngilizcede büyük İ olmadığını söylemeli. Hatta bir kebapçı da Tip Kutusu yazmışlardı. Neyse artık onları geçiyorum ama bu şekilde kutunun üstüne EMEĞİN KARŞILIĞI yazılması bana çok koydu.

Yazan muhtemelen oranın patronu ki kendisi de kasada duruyor. Çalışanların emeğinin karşılığını vermek müşterilerin görevi değil iş verenin görevidir. Ama amcam kolay bir yolmuş. Kendisi para vermek yerine müşterileri gaza getirmeyi tercih etmiş.

Bahşiş olayı her zaman iyi sonuçlar doğurmuyor. Bazı yerlerde görüyorum artık insanlar bahşiş almadan iş yapmıyorlar. Yada bahşiş vermeyeceğini düşüdükleri adama farklı davranıyorlar. Bilenler bilir çoğu askeri tesisde bahşiş yasaktır. (Uymayanlar olsa bile) Gerçekten de doğru bir uygulama , öbür türlü çifte standart yaşandığı kesin. Ben de eğer birisi yemek yediğim yerde olması gerekenden fazla özen gösterip masayla ilgilenmişse biraz bahişi bırakırım. Yada kuafördeki daha ilköğretim çağındaki çıraklar montumu tutarlarsa dayanamam onlara veririm 3-5 kuruş birşey ama onun dışında özellikle bahşiş bırakılsın diye 10 ytl’yi bozuk para olarak getiren zihniyete bir kuruş bile bırakmam.

Bu emeğin karşılığı olayı da ben de bu şekilde bir sinir yarattı ve sizlerle paylaşmak istedim. Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

