Başlangıç > DATABASE, MESLEKTEN, SQL SERVER > SQL SERVER 2005 DATABASE DIAGRAM HATASI

SQL SERVER 2005 DATABASE DIAGRAM HATASI

hata.JPGSQL Server 2005 ile birlikte çok güzel çok şık diyagramlar çizmek mümkün. Elbette bunu SQL Server 2000 ile de yapabiliyordunuz. Fakat görsellik konusunda gelişmeler olduğunu söyleyebilirim. Aslında yapacağınız işin boyutuna göre bu iş için özellişmiş ERWIN tarzı araçları kullanabilirsiniz ama konumuz bu değil.

Bir gün veritabanı yönetim sisteminizdeki bir database’e ait diyagramı çizmeye kalktığınızda :

DATABASE DIAGRAM SUPPORT CAN NOT BE INSTALLED BECAUSE THIS DATABASE DOES NOT HAVE A VALID OWNER. TO CONTINUE FIRST USE FILE PAGES OF THE DATABASE DIALOG BOX OR USE ALTER AUTHORIZATION STATEMENT TO SET THE DATABASE OWNER TO A VALID LOGIN….

diye devam eden bir hata alırsanız korkmayın çünkü cevabı bu yazıda. Aslında ben “ÜZGÜNÜZ BİR HATA OLDU” yada “ABİ KUSURA BAKMA YAPAMIYOM İŞTE” gibi hiçbir açıklması olmayan hatalardan nefret ederim ama daha da kötüsü var. O da kullanıcıyı yanlış yerlere sürükleyen hatalar. Şimdi ben bu hatayı alınca doğrudan properites penceresine gidip erişim yetkilerime baktım da  zaten sistem yöneticisi olarak sisteme girmiştim ve veritabanını da o zaman sistemime dahi etmiştim. Allahtan iyi bir Google kullanıcısıyım ve çözümü buldum. İşte size çözüm:

* Database uzerine sağ tıklayıp properties seçiyoruz.

* Soldaki menüden OPTIONS ‘a tıklıyoruz.

*Önümüzdeki pencerede 3 tane dropdown menu var. Bunlardan Compatibiliy level olanın değerini SQL SERVER 2005 (90) olarak seçiyoruz ve ok diyoruz.

Sanırım hatanın neyden kaynaklandığını anladınız. Yeni diyagramlar için uyumluluk seviyesinin 90 olması gerekiyor. Eğer SQL Server 2000’den kalma veritabanınızı 2005’e aktardıysanız yada SQL SERVER 2005’e NorthWind gibi bir database eklediyseniz bu sorunu yaşabilirsiniz. Yeni bir Database oluştururken de Options Menüsünden uyumluk seviyesini ayarlayabilirsiniz.

sp_dbcmptlevel  iseterseniz bu stored procedure ile uyumluluk seviyelerini görebilirsiniz.

Umarım bu çözüm işinize yarar. Buna rağmen düzelmeyen sorunlar olursa benimle iletişime geçebilirsiniz. İleride düzenleyeceğimiz SQL Server 2005 Administration çalıştayları için fırsat buldukça SQL Server 2005’i kurcalıyorum. Bu sırada öğrendiklerimi ve ilginç gelen noktaları sizinle paylaşacağım. Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:DATABASE, MESLEKTEN, SQL SERVER
  1. hakan
    Mayıs 2, 2007, 1:24 pm

    ibrahim bey bu yazınızı okudum ama zaten bendeki ayarlarda bu şekilde. ama yinede acmıo. acaba başka bi formul daha varmı… kolay gelsin

  2. Mayıs 2, 2007, 1:34 pm

    Merhabalar;

    Bu her zaman çözüm olmayacaktır . Bunu fark etmiştim ama yazıyı güncelleyemedim.

    Sizin sorununuzu çözmek için

    ALTER AUTHORIZATION ON DATABASE::MyDatabaseName TO
    [MyServerName\Administrator];

    komutunu çalıştımanız gerekecektir.

    (MyDatabaseName:Diyagramını çzidirmek istediğiniz database)

    Bunu deneyip sonucu benimle paylaşırsanız sevinirim.

    Kolay gelsin.

  3. hakan
    Mayıs 2, 2007, 4:38 pm

    sorun büyük bi olasılıkla NTFS ve FAT32 den kaynaklanıo. vista yuklemistim ve sql 2005 teki datalarımı tekrar FAT e aldıgımda diagramı acmadı. büyük bi ihtimal format tan kaynaklanıo.suan o databasi sildim 😦
    buarada ben cok yeniyim bu olayda ve o komut satırını nereye yazıcam yada nerden yapıcam bilmiorum. cok tskkr ederim ilginiz icin…

  4. Mayıs 2, 2007, 10:34 pm

    Keşke silmeden evvel bunları yazip yardım isteseydin belki başka bir çözüm düşünebilirdik yada adım adım anlatırdım nereler yapman gerektiğini.

    Neyse artık geçmiş olsun 🙂

    Kolay gelsin

  5. Hakan
    Mayıs 4, 2007, 5:00 pm

    sorun deil. cok tesekkur ederim. eski systemin ghostunu almıştım ve database i yedeklemiştim. amacım vistada çalışmaktı. sağlık olsun 😉

  6. Mayıs 4, 2007, 5:08 pm

    Bu arada Vista ile SQL Server 2005 kullanırken uyum problemleri yaşanlar olduğunu biliyorum dikkatli olmakta fayda var

  7. serkan topkan
    Eylül 10, 2008, 1:59 pm

    ALTER AUTHORIZATION ON DATABASE::MyDatabaseName TO
    [MyServerName\Administrator];

    bu komut sorunu halletmektedir.

  8. muhterem
    Ekim 9, 2008, 11:17 am

    Just wanted to add that I was able to connect and install the diagram support objects by using Visual Studio rather than SQL Server Management Studio — without having to do the ALTER AUTHORIZATION statement. Steps below:

    *
    Opened Visual Studio 2005
    *
    Added the Server and database to the Data Connections on the Server Explorer tab.
    *
    Click Database Diagrams to expand
    *
    Received message box: This server does not have one or more of the databse objects required to use database diagramming. Do you wish to create them? Clicked YES
    *
    Diagrams showed up – Yay!

  9. Ağustos 18, 2010, 10:58 pm

    Merhabalar sorunun çözümü şu şekildedir. Yeni bir veritabanı oluştururkekn [OWNER] seçeneğinizi NT AUTHORITY\SYSTEM seçerek oluşturunuz. Daha sonra isterseniz yetki seviyesini özellikler alanından değiştirebilirsiniz. iyi akşamlar.

  10. uur
    Ocak 25, 2012, 10:55 am

    Bahsettiğiniz Dropdownda 2005 Yok =)

  11. Şubat 7, 2012, 7:59 pm

    Merhaba, bilgisayarımda sql server 2008 r2 kurulu Northwind db ini yüklüyorum ancak database diagramı açmak istediğimde hata alıyorum
    –Database diagram support objects cannot be installed because this database does not have a valid owner. To continue, first use the Files page of the Database Properties dialog box or the ALTER AUTHORIZATION statement to set the database owner to a valid login, then add the database diagram support objects.
    yardımcı olursanız sevinirim, birde umarım çözümü kolaydır.

  12. Şubat 7, 2012, 8:02 pm

    şimdi yukarıyı iyice okudum
    *Önümüzdeki pencerede 3 tane dropdown menu var. Bunlardan Compatibiliy level olanın değerini SQL SERVER 2005 (90) olarak seçiyoruz ve ok diyoruz.
    ben burayı SQL SERVER 2008 (100) olarak değiştirdim yine olmadı 😦

  13. Gökcen Özden
    Nisan 10, 2012, 12:07 am

    Merhaba arkadaşlar. mburakkayabal arkadaşımızın dediği doğru. Eğer sizde veritabanını kurduktan sonra diyagram oluştururken bu hatayı (yada uyarıyı) alıyorsanız şu adımları uygulayın.

    1-) İlk olarak oluşturduğunuz veri tabanının ismine sağ tıklayarak properties penceresini açın.

    2-)Açılan pencerede “Select a page” in altından Files sekmesine click yapın.

    3-)Owner(Sahip): bölümünü görüceksiniz (…) ikonuna click yapın. yeni bir sayfa açılacak

    4-)Açılan yeni sayfada “Browser” butonuna click yapın. Ve bu sayfadan

    NT AUTHORITY\SYSTEM yazının yanında ki kutucuğu işaretleyin

    Ok diyerek işlemlerinizi tamamlayın.

    Kolay gelsin..

    • Çağım
      Aralık 11, 2014, 7:10 pm

      Merhaba
      Bu dediğinizi yaptım ama hiç bir sonuç alamadım.Başka bir bilgisayara sorunsuz bir şekilde kurduğum northwind i şimdi tam anlamıyla kuramıyorum.Database diagrams açılmıyor.Yardımlarınızı bekliyorum

  14. Ahmet
    Aralık 30, 2012, 11:58 am

    Merhaba,
    sistemimde SQL SERVER 2008 R2 kurulu DATABASE DIAGRAM da yenibir diyagram oluştur diyorum “geçersiz sınıf dizisi (MS visual Database Tools)” hatasını vermekte yukarıda anlatılanları uyguladım NO Çözüm?? Serkan beyin anlatımı olan ibareyi çalıştıra mı yazıyoruz? yardımcı olursanız sevinirim.

  15. Ağustos 19, 2013, 3:19 pm

    New Diagram dediğim zaman bana “Böyle bir modül bulunamadı diyor?” bunu nasıl çözebilirim?

  16. canan
    Aralık 13, 2013, 1:25 pm

    New Diagram dediğim zaman bana “Böyle bir modül bulunamadı diyor?” bunu nasıl çözebilirim?

  17. Şubat 13, 2014, 2:28 pm

    çok güzel anlatım sorunu çözdüm teşekürler.

  1. Mayıs 9, 2007, 4:37 pm

Bir Cevap Yazın

