Başlangıç > HABERLER, MESLEKTEN, NEDİR? > MICROSOFT VIRTUAL PC 2007

MICROSOFT VIRTUAL PC 2007

msvpc.JPGMicrosoft ilk olarak Virtual PC 2004 ile sanal bilgisayar olayına el atmıştı. Ben dahil pek çok kişi bu ürünü kullanmıştır sanırım. Sanal olarak MICROSOFT işletim sistemlerini kurup denemeler yapmanız mümkün. Sonra bu ürün için bir Service Pack çıktı ki zaten Servis Bohçası olmayan Microsoft ürünü tarihte görülmemiştir. Ve şimdi de bu yazılımın 2007 sürümü hayatmızda hem de ÜCRETSİZ…

Fakat Windows XP Home ve Vista Home üzerinde yazılımı çalıştırma şansınız yok. Sanırım ürünlerinin ileri seviye kullanıcılara hitap ettiğini düşünmüşler. Gerçi böyle bir kısıtlama bana çok saçma geldi ama yakında anlaşılır işin iç yüzü. 30 MB boyutundaki yazılımın kurulum dosyasına yazımın altındaki adresten erişebilirsiniz.

vpc.JPGÜrün ile sanal olarak Windows Vista kurmanız da mümkün ama yeterince büyük bir diske ihtiyacınız olduğunu da belirtmeliyim. Ayrıca ürünü Home sürümü hariç tüm Vista sürümleriyle kullanabilirsiniz. Yandaki resme tıklayarak kurabileceğiniz işletim sistemlerini inceleyebilirsiniz. Bu gibi sanal bilgisayarlar ile işletim sistemi üzerinde her türlü deneme ve çalışmayı yapmanız mümkün. Sunum sırasında bir konuyla ilgili örnekler gösterirken yada hiç bilmediğiniz bir ayarı değiştiriken Virtual PC hayat kurtarıcı olacaktır. Yine de sistem gereksinimlerinini fazla olması bu gibi ürünlerin standart masaüstü yapılandırmasına sahip bilgisayarlarda çalıştırılması bana çok da mantıklı gelmiyor.

Bu ürünlere rakip bir de VMware ürün ailesi var ve bu ürünler daha profesyonel. Tek sorun ise ücretli olmaları. Bu ürünleri denemek isteyenler http://www.vmware.com/ adresinden detaylı bilgi bulabilirler.

Virtual PC 2007 ile ilgili söyleyeceklerim bu kadar. Bir deneyin derim…

Microsoft Virtual PC 2007: http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/virtualpc/default.mspx

Download: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=04D26402-3199-48A3-AFA2-2DC0B40A73B6&displaylang=en

Kategoriler:HABERLER, MESLEKTEN, NEDİR?
  1. Mart 16, 2007, 12:03 pm

    Alternatif olarak InnoTek VirtualBox var ibrahim. Hem Linux hem de Windows üzerine kurabiliyorsunuz. En popüler işletim sistemlerini de sanal os olarak kullanabiliyorsun. Ayrıca InnoTek VirtualBox open source bir yazılım.

    Daha önce şurada tanıtmıştım 😉

  2. Mart 16, 2007, 4:30 pm

    Teşekkürler Erhan. Gayet güzel bir yazılımmış. Ben vmware’ı da çok beğeniyorum. Sanal pcler arasında network kurma vs gibi işlemlere de imkan verdiği için çoğu editörün gözdesidir. Ama senin dediğin yazılımın da open source olması hoşuma gitti.

  3. Mart 16, 2007, 6:42 pm

    Benim için de Vmware Workstation önemli bir yazılım. İlk olarak ben Virtual PC ile tanışmıştım. O zamanlar Virtual PC, Microsoft’un bile değildi. Connectix isimli bir firmanındı.

    Ben Virtual PC ile olmayacağını anladığımda Vmware Workstation kullanmaya başladım. Dediğin gibi özellikle network konusunda çok başarılı bir yazılım. Ayrıca Linux tarafında da çalışıyor.

    Bu arada senin yorumundan sanki “InnoTek VirtualBox”, network kuramıyormuş gibi algılanıyor 🙂 Fakat öyle değil.

    Şimdi aklıma geldi. Bunlarında yanında bir de Parallels var. Ücretli olmasına karşın tam bir cross-platform. Hem windows, hem linux hem de MacOs sürümleri bulunuyor bu yazılımın.

    Neyse, bu kadar sanallık yeter 🙂

  4. Mart 16, 2007, 7:13 pm

    Herhangi bir yanlış anlaşılmaya neden olmak istemem sadece vmware’in daha çok tercih edildiğini biliyorum o kadar. Özellike anti-microsoftcu kesim tarafından çok tercih ediliyor.

    Bir de ms virtual pc daha çok ms ürünleriyle uyumlu olduğu için mutlaka farklı firmaların
    ürünlerine de ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

  5. apata
    Mayıs 12, 2007, 8:52 pm

    Vmware oldukça geniş kapsamlı bir yazılım, her ne kadar microsoft bu alanda vmware’i yakalamaya çalışsa da şu anda yedeklemeli çalışma, çalışan makinalar arasında sanal makina aktarımı gibi konularda vmware daha ileride (sunucu alanında ölçeklenme vs).

    NOT:
    1. Hayır, vmware çalışanı ya da fanatiği değilim 🙂
    2. Açık kaynaklı birsanal makinanın varlığı ben ok şaşırttı, bilgi için teşekkürler

  6. Mayıs 12, 2007, 9:00 pm

    @apata

    Elbetteki VMware virtual pcden daha ileride fakat ücretli olduğu için son kullanıcıyı biraz zor durumda bırakabiliyor.

    Innotek VirtualBox denemekte fayda var.

    Kolay gelsin

    1-Microsoft çalışanı yada fanatiği değilim
    2-Innotek çalışanı yada fanatiği değilim 🙂

  7. yaesu
    Temmuz 22, 2007, 10:38 pm

    vista yüklü bir laptobum var yeni nesil laptoplardada com port yok usb den coma donüsturen cevirici kullanıyorum msdos ortamında calışan programım var bu programı ms dos ortamında calıştırmam için 98 mi kurmam lazım makineyi dos ortamına düşürdügümde usb com port dönüştürücüyü kullanamıyorum driver den dolayımı bunu nasıl çalıştırabilirim yardımcı olabilirseniz memnun olurum

  8. Ağustos 16, 2007, 8:31 am

    Ben vista home a bu programı kurdum ve çalıştı, elimde XP ve win98 ve win95 cdleri ve keyleri var (lisanslı), bunlardan 98 SE’yi kurdum.
    Bir sorun olmadı. Sadece programa tam vakıf olamadım. Örneğin, hardiskimdeki bir programı bu sanal harddiskin içine nasıl atacağımı anlayamadım. Ancak şimdilik normal CD ROMu tanıtabildim. Sanırım üstteki menülerde bir yerde vardır.

  9. Ağustos 16, 2007, 9:01 am

    Diskinizde kurulu olan programları doğrudan sanal pc içerisindene çağırma şansınız yok bu sanal pc ye de o programları kurmalısınız.

    Kolay gelsin.

  10. Ağustos 16, 2007, 11:37 am

    İbrahim bey cevabınızın çabukluğuna teşekkürler.

  11. Ağustos 16, 2007, 11:40 am

    Shared folders diye bir özellikten bahsediliyor açılış ekranında. Belki bu işe yarayabilir, ancak virtual machine additionals eklenmesi gerekir diyor bir shared folder eklemek için.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

