Başlangıç > MESLEKTEN, MERCEK ALTI, .NET > .NET WEB SERVICE STUDIO

.NET WEB SERVICE STUDIO

service.JPGBitirme projemde web servisi kullanarak hem JAVA hem de .NET platforlarından gelecek bilgileri bir veritabanına kaydetmem gerekecek. Web servisi konusuna daha yeni yeni ısınıyorum. Kendimce basit bir web servisi oluşturup hem C# uygulamasından hem de JAVA uygulamamdan bağlandım. Testleri bu şekilde gerçekleştirdim. Visual Studio ile bu iş gerçekten çok kolay. Aynı kolaylığı JAVA tarafından NETBEANS ile yakaladım. Gerçekten Netbeans ile hiç de zorlanmadan web servisine bağlanabildim. Sadece NETBEANS değil IBM’in Rational ürünleriyle de sorunsuzca servisinize erişebilirsiniz.

Burada yaşadığım en büyük sıkıntı ise metotları test etmek için kod yazma aşamasında olmuştu. Yani hem servisi yaz hem de bunu denemek için test metotları yaz bana fazlaca kalabalık gelmişti. Dün gece http://www.gotdotnet.com/ sitesinde ne var ne yok diye gezinirken .NET Web Service Studio adlı aracı gördüm ve indirip denedim. Gerçekten de güzel bir uygulama. Sağladığı arayüz ile web servisinizdeki metotları  descover ve test etmek mümkün. Aslında bu testi bir ASP.NET web servisi tanımlarsanız tarayıcınızdan da yapabiliyorsunuz fakat bu araç sonuçları XML’in içinden çekip verdiği için benim   hoşuma daha çok gitti.

Bu aracı denemek isteyen okuyucularım buradan indirip kullanabilirler. Umarım hoşunuza gider…

Kategoriler:MESLEKTEN, MERCEK ALTI, .NET
  1. tolga
    Mayıs 21, 2008, 10:08 am

    tam buldum dedim Bulunamadı
    Üzgünüm ama burada var olmayan bir şey için bakıyorsun.

    nerden indiricez babuş bunu

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

