Başlangıç > GÜNLÜK, MESLEKTEN, NEDEN? > GUI (GRAPHICAL USER INTERFACE) vs COMMAND-LINE

GUI (GRAPHICAL USER INTERFACE) vs COMMAND-LINE

cmd.JPGŞu günlerde nedense arayüz konusu bilişimle ilgili hemen her sohbette gündeme gelir oldu. Aslında yazılan uygulamaların çoğuna baktığımızda  kodun büyük bir kısmının arayüz tasarımına ait olduğunu görüyoruz. Yani arayüz kavramının gündemde olmasını anlamak hiç de zor değil.

Bir de Microsoft amcamız rahat durmuyor ve sürekli yeni birşeylerle gündeme geliyor. WPF/E ile gündemi uzunca bir süre meşgul etti , sonra bir de baktım CIDER diye birşeyler var. Oturup inceledim onu da bir güzel. Visual Studio 2008 (NAMI-I DİYAR ORCAS) ile hayatımıza girecek olan yeni bir arayüz tasarım aracı. Özelliği ise tasarıma ait bilgileri XAML (Extensible Application Markup Language) ile saklıyor olması. Bu neye yarıyor diyorsanız: bu XAML belgesini Microsoft Expression Design ile açıp tasarımı iyice janjanlandırabiliyorsunuz. Bir de hayatımıza AERO, 3 boyutlu masaüstleri, cam efekleri, yansımalı resimler vs. girdikçe görsellik ve arayüz iyice ön plana çıktı. Unutmadan bir de JAVA tarafında SWT de IBM’den aldığı destek ile ilerliyor. Yani artık işi gücü bırakıp arayüz delisi olduk.

Diğer yandan hala bir türlü neden bunlar ölmüyor diye düşündüğüm bazı komut araçları var. Özellikle de Database üzerinde çalışmak için insanların  sıkça kullandığı araçlar var. Yine kendime bakıyorum , mouse kullanmamak için elimden geldiğince herşeyi RUN(ÇALIŞTIR) satırından hallediyorum. Denetim masasına bile “control” yazıp gitmek daha kolayıma geliyor. Noluyor bana yoksa çağın gerisinde mi kaldım fosil mi oldum derken http://www.jnd.org/dn.mss/ui_breakthroughcomma.html bu yazıyı okudum ve çok hoşuma gitti. Sizlerin de okumasını istedim. Yazıda Command Line kavramının hayatımıza nasıl yerleştiği ve arama motorlarının bundaki rolü anlatılmış. Ayrıca http://yubnub.org/ adresinde de ilginç bir örnek var. Buyurun okuyun bakalım beğenecek misiniz?

Kategoriler:GÜNLÜK, MESLEKTEN, NEDEN?

Bir Cevap Yazın

