Başlangıç > GÜNLÜK > IBM = EYE BEE EM

IBM = EYE BEE EM

ibmlogo.JPG

IBM logosunun anlamını hiç düşünmüşmüydünüz? Yada bu EYE , BEE ve EM ile IBM’in örtüştüğünü fark etmişmiydiniz?

Açıkcası ben fark edince çok şaşırdım ve sizlerle paylaşmak istedim. Hatta bu bana geçmişte bir türlü anlam veremediğim bir olayı hatırlattı.

Bölümdeki 2. senemde sevgili hocam Tevkif Bey Assembler dersinde IBM  THINKPAD düzüstü bilgisayarını getirmişti. Bizlere laboratuvarda LINUX altında Assembly kodlarımızı ne şekilde çalıştıracağımızı , ne şekilde trace edeceğimizi gösterecekti. Hatta sağolsun üşenmemiş makinasına önce Virtual PC kurmuş üstüne de bir Linux sürümü kurmuştu. Örnekleri gösterdi , etti derken tahtaya kalkıp birşeyler anlatması gerekti ve bu sırada ekran koruyucusu devreye girdi.

O zaman çok gülmüştüm bu ekran koruyucusuna. Orta bir GÖZ ve etrafında dolanan bir ARI vardı. Arı ne taraf gitse göz onu takip ediyordu. Böyle komik , saçma sapan bir ekran koruyucusu IBM gibi ciddi bir firmaya yakışır mıydı?

İşte bu resmi görünce ekran koruyucusunda neden ARI ve GÖZ kullanıldığını anladım. Jeton biraz geç düştü ama olsun 🙂 Aslında çoğu firmanın logosunu inceledeğinizde çok ilginç detaylarla karşılaşabiliyorsunuz. Belki fırsatım olursa sizlerle bana ilginç gelen diğer örnekleri de paylaşabilirim. logoturka.jpgBu arada IBM’in bu logosu 1981 yılında Paul Rand tarafından tasarlanmış.

Bir de yeri gelmişken sizlere beğendiğim bir servisten bahsedeyim. Gerçekten çok faydalı bulduğum bir servis. LOGOTURKA.COM adresinde hizmet veren çok faydalı bir logo arama motoru. İstediğiniz şirketin yada markanın adını girerek ARA demeniz yeterli. 6 dil disteğine sahip site gerçekten başarılı bir web çalışması olmuş. Hatta sektör ve ülke bazında aramalarınızı özelleştirebilmeniz mümkün. Denemenizi tavsiye ediyorum. Mesela belirli bir ürün yada marka hakkında sunum hazırlayacaksanız sunuma eklemek üzere buradan logo almanız iyi olacaktır. Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

