Başlangıç > MESLEKTEN, WINDOWS VISTA > VİSTA BANA NE SAĞLAR? (WINDOWS IMAGING)

VİSTA BANA NE SAĞLAR? (WINDOWS IMAGING)

Her ne kadar yaza kadar Windows Vista kullanmam mümkün olmasa da , ben Vista’yı incelemeyi sürdürüyorum. background-v5.pngNerede Vista ile ilgili bir yazı görsem hemen okumaya başlıyorum. Aslında okuduğum çoğu yazı Vista’nın getirdiği görsel şölene yoğunlaşmış olsa da bu beni pek ilgilendirmiyor. Ben Vista’nın görselliğinde değilim çünkü bilirim ki görselliğin de bir maliyeti var. Sistem kaynaklarınımın çalıştırdığım uygulamalar yerine , böyle şeylere harcanmasından hiç hoşlanmam.

Yine aynı şekilde Vista ile gelen güvenlik çözümleri de pek umrumda değil. Güvenlik konusunda en son güveneceğim şirket MICROSOFT. Daha geçen gün casus yazılımları yakalama testinde Windows Defender’  in en kötü program seçildiğini okudum.

Benim için Vista ; sistem yönetimi açısından önemli. Ben düzenli olarak yedek (BACKUP) alırım ve sizlere de tavsiye ediyorum. 2 türlü alıyorum yedelerimi. İlki kullandığım sistemin yedeği , ikincisi de dosyalarımın yedekleri. Sistem yedeği için Norton Ghost veya Acronis True Image kullanılarak hazırlanmış bootable cdler kullanıyorum. Böylece işletim sistemine giriş yapmadan tam bir yedek alabiliyorum. Hatta bu yedeklerimi bile belirli aralıklarla yedeklerim. Dosyalarım için de USB Hard Disk sürücüme Sync Powertoy tarzında senkronizasyon yapan uygulamalar kullanarak yedek alıyorum. Yani dosyalarımı tutuğum disk bölmesinin birebir kopyası USB hard disk sürücümde de mevcut. Buraya kadar herşey çok güzel. Peki yeni bir bilgisayara taşınmam gerekse yada başka bir bilgisayara işletim sistemi + programlar kurmam gerekse aldığım sistem yedekleri işime yarar mı? CEVAP: HAYIR. Malesef ki yaramıyor. Hatta bir keresinde arkadaşım işletim sistemi kurmam ve kullandığım uygulamaları da kendisine kurmam için dizüstü bilgisayarını bana bırakmıştı. Ben de akşam geç olunca ve uyku da bastırınca kolay bir yol düşünmeye başladım. Acaba kendi yedeklerimden birini bu bilgisayara yüklesem ve bilgisayarı güvenli modda açsam da sürücüleri herhangi bir çakışma olmadan kaldırsam nasıl olurdu? Bunu da başardıktan sonra yeni bir kullanıcı adı ve paralo tanımlayıp o hesabı yapılandırınca herşey tamam olacaktı.

Yedeği sorunsuzca yükledim  ve hatta bilgisayarı güvenli modda açtım ama sistem de stabilite adına hiçbirşey kalmamıştı. Zaten bir kaç yeniden başlatmadan sonra mavi ekranlar havalarda uçuşmaya başlamıştı ve ben de o sevdandan vazgeçip herşeyi baştan kurmak zorunda kaldım.

Tüm bu yaşadıklarımı neden mi anlattım? Çünkü artık Windows Vista ile donanımdan bağımsız yedek alabiliyorsunuz. Yani kullandığınız programları ve işletim sistemini donanımdan bağımsız olarakyedekleyebilceksiniz. Bu yeni nesil WINDOWS IMAGING  (WIM) uygulması ile sanırım farklı tipte bilgisayar konfigürasyonlarına sahip şirketler rahata kavuşacaklar. Bazı şirketlerde sırf yedekleme işlemi için BACKUP SERVER alındığını biliyorum. DOS altında kurulan network bağlantısı ile bu sunucuya erişilip oradaki yedekler bir sorun halinde geri yükleniyor. Fakat Windows Imaging böyle bir durumda çok da gerek yok bu gibi bir çözüme. Şirkette hemen herkes aynı programı kullandığına göre ; tek bir yedek + sürücüler ile işi 10 dakikada halletmeniz mümkün. Açıkcası beni çok sevindiren bir çözüm oldu bu.

Başlıktaki sorumun cevabını şu şekilde verebilirim: Windows Vista bana donanımdan bağımsız yedek almamı sağlar. Vista ile ilgili yazılarım sürecek. Beni okumaya devam edin…

WINDOWS IMAGING FORMAT HAKKINDA DETAYLI BİLGİ İÇİN:

http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa905119.aspx

http://www.microsoft.com/technet/technetmag/issues/2006/12/DesktopFiles/default.aspx

http://blogs.microsoft.nl/windowsvista/archive/2005/12/05/Windows_Imaging_Format_.aspx

Kategoriler:MESLEKTEN, WINDOWS VISTA
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

