Başlangıç > GÜNLÜK > TRENDY OLMUŞUZ HABERİMİZ YOK

TRENDY OLMUŞUZ HABERİMİZ YOK

trendy.jpgElektrikler kesilince uzun zamandan beri okumaya fırsat bulamadığım Microsoft.Life dergisini elime alabildim. Sanırım bu intenet olayı bende bağımlılık yaptı. Artık elektirikler kesilince üzülmüyorum çünkü bilgisayarın başından kalkamadığım için sürekli ertelediğim işlere vakit ayırabiliyorum (Tabi elektirik gündüz kesilmişse)

Şimdi bana bu başlığı attıran olaya geliyorum. Dergide “ İNTERNET ÇAĞININ YENİ ALIŞKANLIKLARI ” başlıklı güzel bir yazı vardı. Ben de iyi duygularla okumaya başladım bu yazıyı ama yazı bitince o iyi duygulardan eser kalmadı. Çünkü yazıda tarif edilen insan modeline uyuyordum ve bu da hiç hoşuma gitmemişti.

Zaten GOOGLE PAGE RANK , TRENDS , HIRSLAR ve SÖNEN HAYATLAR ve GOOGLE ve ASOSYALLEŞMEK.. yazılarımda sürekli olarak internet ve internete ait ögelerin hayatımıza nasıl yerleştiğinden bahsetmiştim. Hatta bahsetmekle kalmayıp şikayetçi bile olmuştum. Her ne kadar bu durumdan şikayetçi de olsam ben yine aynı ben olarak edevm ediyorum. Hatta artık görüldüğü üzere dergilerdeki tariflere bile uyuyorum. Bakın NewScientist dergisine göre çağımızın ONLINE ALIŞKANLIKLARI nelermiş:

  • Kendi isim ve kimliğini internette arayarak ne kadar ünlü olduğuna bakmak (Bknz. 🙂 )
  • Önemli sırları ve kişisel bilgileri kimlik gizliliğine sığınarak başkalarıyla paylaşmak
  • E-postaları sık sık kontrol etmekten kendini alamamak
  • Eski arkadaşları ve sevgilileri internette arayarak şimdi ne yaptıklarını kontrol etmek
  • Hiç tanımadığınız birinin internette yayınladığı fotoğraf albümünü karıştırmak
  • Wikipedikolizm adı verilen online ansiklopedilere sürekli bilgi girmek ve bunlarda sürekli gezinmek

Liste bu şekilde. Ben sanırım bu alışkanlıkların çoğunu taşıyorum. Bu WEB 2,0 olayı hayatımıza girdiğinden iyi mi oldu kötü mü oldu düşünür oldum. Çünkü Web 2,0 ile blog yazmak, etiketlemek, mimlemek gibi olaylar arttı. Yine aynı şekilde içeriği kullanıcının oluşturması da Web 2,0 ile hayatımızın bir parçası oldu (Wikipedia gibi). Zaten arama motorlarıyla Kim,Nerede,Kiminle,Saat Kaçta,Nasıl olayı sanal ortama taşındı. Artık istediğiniz kişiye rahatça ulaşabiliyorsunuz. Umuyorum ki Web 3.0 ‘da kafayı kırmış olmayız. Kısacası BU BLOGU YAZAN ADAM ki O BEN OLUYORUM ARTIK TRENDY BİR VATANADAŞ 🙂 .  Bir de hakkımda sayfasında ALATURKA olduğumu yazmıştım. Çelişkinin de böylesi. Siz de listeye bir göz atın ve bakın bakalım trendy olmuşmusunuz…

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Fırat
    Şubat 6, 2007, 4:04 pm

    ÇALIŞMALARINIZI heyecanla takip ediyorum, içinizdeki çalışma hırsı ve arzusunun,başarınızın dinamiği olacağından eminim iyi çalışmalar,başarılar..

  2. Şubat 7, 2007, 12:44 am

    Fırat Bey teşekkürler ben de elimden geldiğince kaliteli ve faydalı olabilecek yazılarla karşınızda olacağım.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

