Başlangıç > GÜVENLİK SANATI, MESLEKTEN > GÜVENLİK SANATI -1

GÜVENLİK SANATI -1

secure.JPG 

Uzun zamandan beri yazmayı düşündüğüm konuya bugün nihayet giriş yapıyorum. Kategorinin de başlığın da adı ” GÜVENLİK SANATI ” ve başlıkta yazan rakamdan bunun ikisinin, üçünün, dörüdünün de geleceğini anladığınızı umuyorum.

cember.JPGBu yazı serisinde sizlere güvenlik konusunda bilgi vermeye çalışacağım. Elbette ki güvenlik çok geniş bir kapsama sahip ama tüm bunların kesiştiği noktalar da var. Yani ben bilgi güvenliğiyle ilgili yazmayı planlıyorum ama düşünsenize şirketinizde verilerinizi tuttuğunuz sunucunuzda yazılımsal olarak her türlü güvenliği sağladınız. Anti-virüs , firewall ne var ne yok kurdunuz, herkesin erişim haklarını kısıtladınız. Artık verileriniz güven de mi? Bence değil. Mesela şirketinizde bir yangın çıktı (Allah korusun) ve siz de bu konuda hiçbir önlem almadıysanız bilgileriniz yine tehdit altında. İşte yazının başında bahsettiğim o kesişen noktalar kavramı bu. Güvenlikle ilgili çemberi genişletmek mümkün. (Soldaki şekilden bunu rahatça görebiliriz)Bilgisayar güvenliği, norsec1.JPGşirket güvenliği , şehir güvenliği dersek bunun içinden çıkamayız. Mutlaka bu yazıda bir yere kadar  değineceğim. Genelde senaryolar ve örnekler olacak. Yine aynı şekilde gündemi meşgul eden “PERSONAL PRIVACY ” ile ilgili birşeyler bulacaksınız bu yazı dizisinde.

Peki bu yazıda ne bulamayacaksınız ? Mümkün olduğunca alın bu programı kurun ,şu ayarları yapın gibi şeyler yazmayacağım. Belki birşeyleri anlatırken şunu denedim bende iyi çalışıyor gibi tavsiyler olabilir. Ama anti-xxxx araçlarını kıyaslamak ve bunlar hakkında görüş belirtmek benim haddim değil. Bunun için sizleri GOOGLE ile başbaşa bırakıyorum 🙂 . Yada gidin şu siteye bakın adamlar yapmış alın okuyun yada alın kullanın gibi şeyleri beklemeyin.

Benim amacım sizlerde bir Güvenlik Kültürünün oluşmasını sağlamak. Aslında ne kadar güvende olduğunuzu sanarken burada yazacaklarımı okuduktan sonra hiç de güvende olmadığınızı düşebilirsiniz. Sizleri telaşlandırıp sinir bozmak gibi bir amacım yok. O nedenle neler yapabileceğinizi de yazmaya çalışacağım.

Eğer tehlikeleri bilirseniz ona göre önlem alma şansınız var ama bilmiyosanız kimin ,neyin nerden saldıracağını bilemezsiniz. (Bknz: SANAL BANKA MAĞDURLARI) Eğer yanda linkini verdiğim siteye giderseniz göreceksinizki binlerce sanal banka mağduru var. Peki neden oluyor bunlar. İşte bahsettiğim güvenlik kültürünün, bilincinin olmamasından. Bu nedenle konularda güvenliği programlar bazında değil de sosyal yada beşeri bazda ele alacağım. Bu şu demek oluyor: Mesela evde bilgisayarınızda tutuğunuz verilerinizi hep şifreli dosyalar veya klasörlerde saklıyorsunuz. (Mesela klasör kitlemek için bir uygulama kurdunuz). Burada size ait önemli bilgiler var. Peki evinizden birileri bunları bir sohbet sırasında başkalarına söylerse ? Yani belki o dosyaların açılmasına hiç gerek kalmadan , konuyu bilen birinin ağzından bilgileri alırlarsa? Buna benzer şeyler…

İlk yazımı bitirmeden önce bir hatırlatma yapmak istiyorum. Güvenlik konusunda en büyük düşmanınız “KÜÇÜMSEME ” dir bunu asla unutmayın. Hiçbir şekilde ” aman beni kim ne yapsın” yada “aman canım bişi olmaz ” gibi yaklaşımlar sergilemeyin. Herkesin güvenlik konusunda bilinçli olması lazım. Belki kendi verilerinizi önemsemiyorsunuz ama başkalarının verilerine de sahipsiniz. Yani tanıdıklarınızın , ailenizin ,şirketinizin bilgileri de sizde yüklü . O nedenle kendi adınıza birşeyler yapmak istemiyorsanız bari onlar adına yapın diyorum. Şimdilik benden bu kadar. Güzel bir yazı dizisi olması diliyorum. Beni okumaya devam edin…

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. Şubat 1, 2007, 1:20 pm

Bir Cevap Yazın

