Başlangıç > HABERLER, MERCEK ALTI, MESLEKTEN, NEDİR?, WINDOWS VISTA > WINDOWS VISTA UPGRADE ADVISOR NEDİR? (TANIŞMAYANLAR İÇİN)

WINDOWS VISTA UPGRADE ADVISOR NEDİR? (TANIŞMAYANLAR İÇİN)

vista-upgrade.JPG

Az önce Hotmail hesabıma gelen Microsoft Download Notifications ile Windows Vista Upgrade Advisor aracının yeni sürümünün çıktığını öğrendim. Ben bu aracı aslında Ağustos 2006’da denemiştim. Fakat o günler de hala Vista’nın sürümleriyle ilgili karmaşa sürüyordu. Fakat bu araçta artık bu durum ortadan kalkmış hatta araç içerisinde Vista versiyonlarını karşılaştırabileceğiniz ufak bir arayüz de var. vistacomp.JPG

Yandaki resimde bu karşılaştırma sonucu ortaya çıkan tabloyu görebilirsiniz.

Ben bu aracı ACER ASPIRE 5602 dizüstü bilgisayarımda çalıştırdım. Linke tıklayarak yazılımı çalıştırdığım bilgisayarın özelliklerini görebilirsiniz , bu sayede bir kıyaslama yapma şansınız da olacaktır. Bu arada unutmadan bu araç bana Vista Business versiyonunu uygun gördü. Benim adıma sevindirici bir durum , gerçekten de bilgisayarımın üzerinde yer alan” Windows Vista Capable ” logosunun bir pazarlama stratejisinden öte olduğunu anladım. Ayrıca önceden buna benzer bir testi online olarak ATI’ nin sitesinden (AMD ATI) yapmıştım.

vistareadinessadvisor.jpg ATI’ nin aracının adı “Vista Readiness Advisor” gerçekten de güzel bir uygulama. Tarayıcınız aracılığıyla sisteminize bir ActiveX eklentisi kuruyor ve sisteminizi inceleyip sizlere GOOD , BETTER ,BEST olarak 3 seçenek sunuyor. Bunlara göre ne gibi yükseltmeler yapmanız gerektiğini listeliyor. Özellikle Video kart tavsiyesi açısından daha faydalı buluyorum bu aracı. Kullandığım bilgisayarın Good ve Better alanlarında herhangi bir yükseltmeye ihtiyaç duymazken Best alanı için Ati X1800 serisi bir karta ihtiyaç duyduğunu raporladı.

Tekrar ana konumuz olan Microsoft tarafıdan piyasaya sürülen Windows Vista Upgrade Advisor aracına dönersek; raporlarda en çok gözüme Realtek sürücleriyle ilgili uyarılar gözüme çarptı. Zaten Vista ses için HARDWARE ACCELERATION içermiyor.Bu konuda dikkatli olmanızı öneriyorum. Bir diğer konu da sistemde kurulu yazılımlar hakkında: Sistemdeki Zone Alarm , Spybot , Nod32 gibi güvenlik yazılımlarının uyumsuzluğa neden olacağına dikkat çekiliyor. Belki de bu durum Microsoft’un kendi firewall ve anti-spy aracının kullanımını yaygınlaştırmak istemesinden kaynaklanıyordur.

Şimdilik bu yazılım için söyleyebileklerim bunlar. Kendi adıma da şunu diyebilirim ki yaz aylarına kadar Vista’ya taşınmayı düşünmüyorum. Şu anda sorunsuz çalışan çok iyi bir sisteme sahibim ve bitirme projem bitene kadar sistem değiştirmek pek de akıllıca gelmiyor bana. Ama Vista ile ilgili yenilikleri , gelişmeleri bir şekilde inceleyip sizlerle paylaşacağım. Belki de kategoriler arasına bir de VISTA eklenecek. O nedenle beni okumaya devam edin diyorum…

  1. ibrahim yılmaz
    Mart 21, 2007, 10:23 am

    teşekkür ederim çalışmalarınızda başarılar dilerim 5602 acer notebook aldım 29.01.2007 tarihinde vistaya ücretsiz nasıl geçebilirim öyle bir hakkım varmış bana yardımcı olurmusunuz

  2. Mart 21, 2007, 11:13 am

    Öyle bir hakkınız olduğunu nereden öğrendiniz öncelikle bana kaynağı belirtirseniz sevinirim. O şekilde belki bir yönlendirme olabilir.

    Windows XP den Vistaya ufak birücret karşılığında geçiş yapılabiliyor.

    Bununla ilgili bilgiyi önce Acer distirbitörü Infronicten alabilirsiniz.
    http://www.infronic.com.tr/

    Daha sonra da Microsoft Türkiye’yi arayarak lisanslama konusunda yardım isteyebilirsiniz. Kolay gelsin

  3. Haziran 14, 2007, 1:36 pm

    Gerçekten çok güzel döküman uğraş vermişsiniz bu bilgileri bizimle paylaştığınız için çok teşekkür ederim.
    Vista hakkında yabancı kaynak fazla olmasada tatmin edici kaynaklar var ama türkçe kaynak bulmak gerçekten güzel.

  4. ilker
    Aralık 4, 2010, 8:22 pm

    merhabalar widows vista piremium dan widows ultimate yukselmek istiyorum ne yapmam gerekiyor widows vista ultimate im var ?

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

