Başlangıç > MESLEKTEN, HABERLER, MERCEK ALTI > OFFICE LIVE MAIL ARTIK HAYATIMIZDA

OFFICE LIVE MAIL ARTIK HAYATIMIZDA

livemail.JPG

Az önce  birbirine girmiş ve sayıları yüzleri bulan e-postalarımı düzenledim. Yahoo mailimde 37 klasör oluşturmuşum. Açıkcası benim adıma sinir bozucu bir çalışma oldu ama düzen yolunda yapılan her çalışmaya canım feda 🙂  Sıra Hotmail’e gelmişti ki bir de baktım başlık değişmiş ve “OFFICE LIVE MAIL” olmuş. Başlığı görünce heyecanlandığımı itiraf ediyorum. Zaten bu hafta yaşanan Microsoft Zirvesinden sonra artık içim dışım Microsoft oldu , rüyalarıma giriyor desem yeridir.

Office Live Mail için hayatıma giren en güzel Microsoft ürünü diyebilirim. Bu uygulama bence OUTLOOK uygulamasının web versiyonu olmuş. Aslında bu tip bir çalışma bana iyi bir malzeme oldu çünkü yakında DESKTOP vs WEB APPLICATIONS konulu bir yazı yazmayı düşünüyordum. (Uygulama geliştiriciler açısından ele alacağım olayı)

mailops.JPGUygulamayla ilgili olarak öncelikle Live Mail’ e nazaran biraz daha yavaşladığını söyleyebilirim. AJAX  entegre edilmiş ama yine de yavaşlık göze batıyor.Özellikle de ayarları değiştirirken loading süresi biraz can sıkıcı olmuş. Sanırım “CHOOSE BETWEEN THE FULL AND LIGHT VERSIONS…” yazısı bunun için orada duruyor.

Sağ taraftaki resimden ne gibi ayarlar ve özellikler var görebiliriz. Burada benim için hayati öneme sahip olan “AUTOMATICALLY SORT E-MAIL INTO FOLDERS” özelliği. Outlook kullanıcıları bunu “E-POSTA KURALLARI” olarak bilirler. Yazının başında dediğim 37 tane klasör oluşturma olayında bana bu özelliğin çok büyük yardımı olacak. İş klasörleri oluşturmakta değil gelen mailleri birikmeden ilgili klasöre dağıtmaktaydı. Sanırım Office Live Mail ile bu iş sorun olmaktan çıkacak. Hatta hemen 8 tane kural tanımladım ve test ettim. Şimdilik herşey yolunda. Aslında bu geç kalınmış bir çözüm. Yani çok erkenden bu hizmet verilmeliydi hem de çoğu e-posta hizmeti veren firma tarafından verilmeliydi.(Google,Yahoo,Mynet vs..) Eminim bu tip özellikleri hemen diğer firmalarda da göreceğiz. Aklıma ilk olarak Google geliyor. Sanırım bunu Yahoo takip eder. (Yoksa bu özellikler var da ben mi bilmiyorum :))

googledocs.JPGOutlook havasında güzel bir ürün olmuş. Ayrıca sistemi “Windows Live Mail Desktop” ile de test ettim. Sorunsuz çalıştı. Görüldüğü gibi artık Office ürünleri internette. GOOGLE SPREADSHEETS  ile başlayan bu furya  duracak gibi değil bence. Tüm belgelerinizi zamanla web üzerinden yönetebileceksiniz. Bu tip bir çalışma benim gibi öğrencilerin işine çok yarayacak diye düşünüyorum. Okul laboratuvarında kullandığınız yazılım kurulu değilse artık perişan olmayacaksınız.(powerpoint aramak gibi). liveoffice.JPG Uygulamalar arasındaki uyumsuzluklar eğer elimizin altında bir internet bağlanıtsı varsa bizim için yavaş yavaş sorun olmaktan çıkıyor.

Hepimize hayırlı olsun. Umarım zamanla “FLAWS ARE DETECTED IN MS LIVE OFFICE 🙂  ” gibilerinden yazılar okumayız. Şimdilik beden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

