Başlangıç > GÜNLÜK, HABERLER, MERCEK ALTI, MESLEKTEN > MICROSOFT 2007 ZİRVESİ – 1. GÜN

MICROSOFT 2007 ZİRVESİ – 1. GÜN

newday1.JPG

Sizlere buradaki yazımda duyurusunu yaptığım Microsoft Zirvesi READY FOR A NEW DAY” sloganıyla 24 OCAK’ta başladı. Şimdi zirvenin ilk gününde neler yaşandı bir de benden dinleyin….

Sabah erkenden Lütfi Kırdar’daydım. Salona girer girmez ilk söylediğim şey “VAY BE ADAMLAR PARAYA KIYMIŞ” oldu. Etrafta Vista renklerine bürünmüş bir sürü görevli koşuşturup duruyordu. Karşılama gayet kibar ve sıcaktı. Girişte ad-soyad bilgisi verip üzerinde barkod bulunan yaka kimliğimi aldıkatn sonra iç taraflara doğru ilerledim. Bir sonraki adımda vardığım masadan kocaman bir çanta verdiler. İçinde ne olduğunu sonra söyleyeceğim. Ufak bir çay keyfinden sonra sunumların başlamasına daha çok vakit olduğu içinzirve.JPG etrakfa gezinmeye ve tanıdık birilerini bulmaya çalıştım. Salonun dört bir yanına kurulmuş plazmalarda sürekli Microsoft Reklamları geçiyordu. Önce bunları biraz izledim. Ağırlık Vista , Office 2007 ve SQL SERVER 2005′ teydi. Sürekli olarak Vista’ nın görselliği ve start menu bileşenleri arasında arama yapabilmesi , Office 2007’nin taklalar atabilmesi vurgulanıyordu. SQL Server 2005 ile ilgili görüntülerde ise bu ürünü kullanan firmaların görüşleri ve logoları geçiyordu. Burada en çok ilgimi çeken GARANTİ TEKNOLOJİ’NİN “SQL SERVER 2005 İLE %270 PERFORMANS ARTIŞI SAĞLADIK” sözüydü. Bu bana pek inandırıcı gelmedi. Sonra işin aslını öğrendim.Nereden mi öğrendim? Demiştim ya girişte bir çanta verdiler diye içinde Garanti’ye ait bir belge vardı ve orada bu konuya değinilmişti. SQL SERVER 2000 üzerinde kullandıkları raporlarama aracıyla saniyede 5 rapor alırken SQL SERVER 2005 ile birlikte REPORTING SERVICES kullanınca saniyede 14 rapor almışlar. Yani % 270 ‘lik performans artışı bu !!!

Zirve’nin açılışı ise yaklaşık 20 dakikalık bir gecikmeyle başladı. Açılış konuşmasını Microsoft Türkiye Genel Müdürü Çağlayan ARKAN yaptı. Konuşma güzel mesajlarla dolu ve motive ediciydi. Konuşma sırasında Çağlayan Bey’in mikrofonu bozuldu ve perişanlık orada başladı. Kendisi biraz cebelleşti ama olmadı. Sonra mikrofonsuz olarak yüksek sesle konuşmayı tercih etti ama bu sırada görevli yeni bir yaka mikrofonuyla geldi. Eller birbirine dolandı , bir türlü mikrofonu nereye koyacaklarını bilemediler ve  en sonunda Çağlayan Bey elinde kablolar ile konuşmayı sürdürdü. Bu bana lise yıllarımı hatırlattı. Her cuma İstiklal Marşımızı okumadan önce müdür konuşma yapmak isterdi ve mikrofon bozulurdu. Sonra birileri gelir yapmaya çalışırdı, müdür “ses deneme bir iki” dedikten sonra sorardı “sesim geliyor mu arkaya ” diye ; öğrenciler “yok hocam duymuyoz ” deyince de “o zaman sessiz olun da duyun ” diye azarlardı 🙂 . Bir de ben Çağlayan Bey’de Steve JOBS (APPLE CEO’ su)havası sezdim . Kirli sakallar , rahat tavırlar vs. ben de öyle bir izlenim bıraktı. Konuşmada en çok ilgimi çeken nokta Windows Vista’nın 20 MİLYAR DOLAR’lık maliyetiydi. Vista fiyatları ilk açıklandığında neden bu kadar yüksek diye düşünmüştük ki nedeni ortaya çıktı: Vista MICROSOFT TARİHİNDEKİ EN PAHALI YATIRIMDI . Daha sonra konuşmayı TÜSİAD başkanı Ömer SABANCI devraldı.

windowsvistabusiness.jpgÖmer Sabancı da konuşmasını bitirince günün en güzel anı yaşandı bence. Ömer Sabancı’ya BILL GATES imzalı bir VISTA hediye edildi. Gerçekten güzel bir jest oldu. Bunun ardından salonu aceleyle terk edip diğer seminerin olduğu yere doğru koşuşturduk çünkü seminer salonumuz değişmişti. Ben güvenlik seminerlerini dinlemeyi tercih ettim. Bu seminerlerin girişinde çok güzel bir kitap hediye edildi. “BİLGİ ve BİLGİSAYAR , GÜVENLİĞİ CASUS YAZILIMLAR ve KORUNMA YÖNTEMLERİ” verilen kitap buydu. Gürol CANBEK ve Şeref SAĞIROĞLU tarafından hazırlanan kitap gerçekten çok iyi bir içeriğe sahip. Sunum aralarında fırsat buldukça kitabı okudum. Kitapta ilgimi en çok çeken nokta ise sürekli İngilizce olarak kullandığım güvenlik terimlerinin Türkçe’lerine de yer verilmiş olmasıydı. İçindeki örnekler ve konunun çok farklı yönlerle ele alınmış olmasından dolayı imkanı olanlara bu katabı okumalarını tavsiye ediyorum.  Bunun yanı sıra Beyaz Şapka dergisinden de hediye edildi. Sunumlarda Microsoft’un güvenlik vizyonu üzerinde duruldu. Öncelikle güvenli yazılımı nasıl geliştirdikleri anlatıldı. 🙂 Dikkat ettikleri noktalara ve yazılımların geçtikleri testlere değinildi. Rakip firmalaral kıyaslamlar yapıldı. Bir sonraki adımda Vista ile gelen güvenlik çözümlerinden giriş seviyesinde bahsedildi. Ağırlık ise Microsoft’un END TO END Security çözümlerindeydi. forefront.JPGClient’lardan Server tarafına kadar oluşturulan güvenlik katmanları gösterildi. Burada FOREFRONT resmen duyuruldu diyebilirim. Gerçi Microsoft’un anti-virus pazarına el atması Norton vb. firmaların büyük tepkisine neden olmuştu ama Microsoft çok kararlıydı. Yine aynı şekilde ISA SERVER 2006′nın hem proxy server hem de firewall amaçlı kullanılabilineceğine değinildi. Sunumlarda beni en çok heyecanlandıran Vista ‘nın ADDRESS SPACE LAYOUT RANDOMIZATION (ASLR) özelliği oldu. Bu özellik ile işletim sistemine ait hayati dosyalar hafızada rastgele 256 yere dağıtılıyordu böylece faklı bir uygulamanın bu verilere erişip işletim sistemine ulaşma imkanı kalmıyordu. Burada dll ‘lerin hafızada farklı biryerlerde olması performansı nasıl etkiler açıkcası merak ediyorum. Katıldığım diğer seminerde ise şirketlerin güvenlik politikaları nasıl olmalıdır , hangi adımlar takip edilmelidir sorusuna cevap arandı.

Seminerler içerik olarak güzeldi fakat süre olarak kısa olması ve soru sorulamaması bence kötü bir durumdu. Zirve sırasında XBOX 360 ve ZUNE için tanıtım standları da kurulmuştu fakat konuklardan çok görevliler bunlarla oynadığı 🙂 için pek bir hayrı dokunmadı kimseye. Zirvede sponsorlardan Turkcell’in ağırlığı vardı. Her köşe başında bir Turkcell kızı önünüzü kesip birşeyler uzatıyordu. Hem AMD hem de INTEL zirveye katılmıştı. Fakat ağırlık INTEL ve vPRO işlemcilerindeydi. Yazının başında ; zirvede dağıtılan poşetin içinde neler olduğunu yazacağımı söylemiştim. Office tanıtım dvdsi, kocaman bir zirve programı (hangi saatte neler var şeklinde), Turkcell reklamları, Garanti kobi dosyası, Microsoft.Life dergisi, Microsoft ürünlerini tanıtan milyonlarca kağıt…

Özetle görsellik olarak güzel bir zirve hazırlanmıştı. Umuyorum diğer günlerde ağırlık bilgi de olur. Şimdilik benden bu kadar. Beni okmaya devam edin…

  1. Kasım 2, 2009, 1:32 am

    http://www.webpencere.com
    bilgisayar ,bilgisayar fiyatları ,netbook ,notebook ,notebook fiyatları ,dizüstü bilgisayar fiyatları ,cep telefonları ,cep telefonu fiyatları ,bayt muhasebe programı ,muhasebe programı ,computer ,lcd ,lcd tv ,plazma tv ,toplama bilgisayar ,en ucuz bilgisayar ,ucuz bilgisayar ,fotokopi makinaları ,hp 1600 chip resetter ,canlı maç izle ,futbol ,film izle

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

