Başlangıç > MERCEK ALTI, MESLEKTEN, NEDİR? > WINDOWS XP LIVE EDITION NEDİR?

WINDOWS XP LIVE EDITION NEDİR?

xplive.jpgAçıkcası Windows Xp Live Edition yazısını hatta şu yandaki resmi WordPress bloglarından birinde görünce çok meraklanmıştım. Yoksa Microsoft Amca bize iyilik mi yapmıştı ??? Bizi çok sevdiği için ; bize kolaylık olsun diye bir LIVE CD mi hazırlatmıştı. Tam gözlerim dolu dolu olmak üzereydiki işin aslını öğrendim…..

Peki neydi bu ortalıkla konuşulan LIVE EDITION konusu ? Yandaki resimde sol alt köşede yazan hotcd.ru sitesinde hazırlandığını düşündüğüm bir ISO imajından öte birşey değildi. Ben de heyecanlanmıştım ama pek öyle süper , hayatımızı değiştirecek nitelikte bir çalışma değildi.

Hatta ben bu çalışmayı 3 yıl evvel yapmıştım desem nasıl olur acaba. O zaman bir Sistem Mühendisliği sevdasına kapılıp gitmiştim. Sürekli nasıl daha farklı yollarla sistem kurarım , nasıl yedeklerim , açılmayan bir sistemi nasıl kurtarırım sorularıyla boğuştuğum sıralarda BARTPE ile tanışmıştım. (BARTPE de 2003 Yılında piyasaya çıkmıştı) Gerçekten benim için çok büyük bir önemi vardı bu aracın. BartPE Builder ile kendime bootable bir cd yapıp pek çok kez kullandım hala da kullanıyorum. Bart Lagerwii tarafndan “cause being an administrator is hard enough” sloganıyla hazırlanan bu faydalı araç ile pek çok eklentiyi de hazırladığınız CD’ ye dahil edebilirsiniz. Plugin konusunda gerçekten de yetenekli bir ürün.

Yani etraftan acaba Windows XP LIVE Edition nereden bulurum gibi bir arayışa girmenize ve kendinizi bu yolda helak etmenize gerek yok . Zaten ben o işleri sizin için yaptım ve HİÇ BEĞENMEDİM bu CD’yi. En önemli şeyler yani Anti-xxx araçlarını eklememişlerdi. Bence CD ‘den çalıştırılabilir bir anti-virus ve  bir anti-spy yazılımı mutlaka sisteme dahil edilmeliydi. Hatta dahil edilmediği için şüphelenip imajı extract ettikten sonra anti-virus programım ile tarattım.

xplive2.JPG

Yandaki resimde (büyütmek için tıklayınız) başlat menüsünde System klasörü altında neler olduğunu görebilirsiniz. Bir nevi DENETİM MASASI gibi düşünülen bu yerden bazı sistem özelliklerini değiştirmeniz mümkün.

Bir de sistem yedeğini almanız yada önceki yedeğinizi yüklemeniz için DRIVE SNAPHOT yazılımı da eklenmiş ve görüldüğü üzere bir seri numarası girmeniz gerekiyor (ENTER LICENSE INFO)yoksa yedekleme yapamıyorsunuz. Peki geri yükleme mümkün ama kimin bilgisayarında Drive Snapshot imajı yada yedeği var merak ediyorum. Pek de bir işinize yaramayacaktır diye düşünüyorum.

xplive3.JPG

Sağdaki resimde ise BartPE ‘de yeralan en önemli özelliği görebilirsiniz. A43 FILE MANAGER . Çok faydalı bir uygulama ve bizleri NTFS disklere bağlanmak için taklalar atmaktan kurtarıyor. Özellikle dosya kurtarmak için işinize çok yarayacaktır. Zaten bu uygulama BARTPE  ile standart olarak geliyor yani Live CD’yi hazırlayanların yaptğı birşey değil. FAT/FAT32/NTFS/CDFS dosya sistemleri destekleniyor. Bart bu konuda en çok şunlara dikkat çekmiş

  • Accessing very large (>2TB) NTFS volumes or accessing volumes that are not seen by the BIOS, like some fibre channel disks.
  • Very reliable scanning and cleaning of viruses on NTFS volumes using a “clean boot”.
  • Active Directory support.
  • Have remote control over other machines, using vnc or remote desktop.

En sonda gördüğünüz Remote Desktop özelliği de çok önemli. Ben olsam uğraşıp içine bir de Firefox entegre ederim nasılsa internet bağlantısı ve network yapılandırması mevcut. Gelsin güvenli sörf.  Restart atınca herşey uçup gidecek hiçbir iz kalmayacak geride. Özellikle online bankacılık işlemleri için ben bu tip RAM DISK DRIVE mantığıyla çalışan ürünleri tercih ediyorum.

Özetli bu cd işinize yarayacaktır fakat BARTPE builder indirip kendiniz güzel bir CD hazırlarsanız daha faydalı olur diye düşünüyorum. Yazının sonunda sistem kurtarmak vb konularla ilgili kişiler için birkaç link olacak umarım işinize yarar. Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

BARTPE BUILDER: http://www.nu2.nu/pebuilder/

911 CD BUILDER: http://www.911cd.net/downloads/

REMOTE RECOVER: http://www.sysinternals.com/Utilities/RemoteRecover.html

USB BOOT DISK İÇİN: http://www.tomshardware.com.tr/howto/20050916/index.html

WINDOWS XP LIVE CD v2.O İNDİRMEK İÇİN: donwload1.png
 

Kategoriler:MERCEK ALTI, MESLEKTEN, NEDİR?
  1. ali
    Kasım 4, 2008, 11:44 am

    güzel

  2. ece
    Aralık 29, 2009, 4:22 pm

    slm süper olmuşsa bnm pc düşük bellekli netimde bi sorun war gidip gelio yha neyse patlaşmak sdedim çok soal

  1. Mart 24, 2007, 10:19 pm

Bir Cevap Yazın

