Başlangıç > MESLEKTEN > AJAX & REPORTING SERVICES (SEMİNERİN ARDINDAN)

AJAX & REPORTING SERVICES (SEMİNERİN ARDINDAN)

ajax.JPGBugün CETURK  ve ASPNEDIR?COM tarafından ortaklaşa düzenlenen  AJAX & REPORTING SERVICES  seminerine katıldım. Hatta  eve kısa bir süre önce geldim ve sıcağı sıcağına birşeyler yazmayı istedim.

Öncelikle semineri organize eden CETURK’ un hem kurucusu hem de yöneticisi olan arkadaşım Mehmet Aca’ ya teşekkürlerimi sunuyorum. Gerçekten faydalı bir organizasyon oldu.

İşlerim erken bitince saat 14:00’da Microsoft Türkiye binasında gerçekleştirilecek seminere 13:15’te gittim. Karşılama güzeldi. Zaten benden 10 dakika sonra katılımcılar gelmeye başladı. Biraz gecikmeli de olsa seminer 14:25 gibi başladı.

İlk konuşmacı Aykut Taşdelen ‘di. Kendisi ADO.NET ve Kurumsal .NET uygulamaları konusunda kitap yazmış bir isim. Aynı zamanda bir MVP ( MOST VALUABLE PROFESSIONAL) . Zaten laptopunda kocamn bir MVP hologramı hemen gözüme çarpmıştı. Bizlere Reporting Services nedir ve neler yapılabilir konusunda bir sunum yaptı. Sunumla ilgili teknik detayalara başka yazılarımda yer vereceğim. Bu konuda güzel 2 yazı hazırlayacağım ama önce seminer notlarımı bir düzenlemem lazım. Sunumdan sonra da pek de alışkın olmadığımız şekilde kendisi bir kaç uygulama yaptı. Tabii bu uygulamalar sırasında bazı report.JPGsorunlar yaşanmadı değil ama kendisini özgüveninden ötürü kutluyorum. Sürekli şunu şöyle yaparız bunu böyle yaparız hadi bitti dağılın evinize şeklindeki seminerlerden bıktığım bir vakitte gerçekten iyi geldi böyle bir uygulama yapması. Reporting Services’in ücretsiz olması konusu açılınca acaba SQL Server 2005 Express Edition ile kullanabilirmiyiz sorusunu sorunca işin iç yüzü ortaya çıktı. Ücretsiz ama SQL SERVER 2000/2005’i olana.

Reporting Services semineri tamamlandıktan sonra gecikmeli de olsa beklenen adam geldi. .NET dünyasının en tanınan ismi NURİ ÇANKAYA .Nuri Bey bizlere AJAX konusunda güzel bir seminer verdi. Gerçekten güzel bir sunum hazırlamıştı. Sunumdan hatta AJAX’ tan ziyade bizleri gelecekte neler bekliyor konusu benim daha çok ilgimi çekti. Hiç duymadığım neye yaradığını bilmedğim teknolojilerden bahsetti.2007 ve 2008 de ne gibi Microsoft ürünleri gelecekti onlardan biraz ipuçları verdi. Mesela Visual Studio 2008 , ASP.NET 3.5  , C SHARP 3.5 gibi yeni standartlar gelecekti. Vista Server bu yılın sonlarına doğru duyurulacaktı. WPF/E -WWF -WCF gibi kavramlardan bahsedildi.

Sunum sırasında Nuri Bey de sunumunda internetteki güzel ve ilgi çekici AJAX örneklerine yerverdi. Ama seminerdekilerin dikkatinden kaçan fakat beni çok eğlendiren bir durum oldu. Nuri Bey örnek olsun diye AJAX kullanılarak geliştirilmiş bir masaüstü uygulaması olan NEWYORK TIMES READER uygulamasını çalıştırdı. Çıkan haberler arasındaki bir haber Nuri Bey’in de dikkatini çekti. “AAA Vista ile ilgili bir haber var” dedi. Ama devamını okumadı. Ne mi yazıyordu? “FLAWS ARE DETECTED IN VISTA” 🙂 

Seminer sırasında elbette bol bol Microsoft reklamı yapıldı. Firefox vb kelimeler kullanılmamaya çalışıldı. 🙂 Bazen gerçekçi olunup  rakiplere teşekkürler edildi ama sunum ilerledikçe yine o teknolojiyi Microsoft yaratmış havası aramıza katıldı. Nuri Bey mesela Vista’yı hemen kullanmaya hatta göstermeye bile başlamıştı. Hatta Vista’ daki Bitlocker teknolojisini de hemen tanıttı.

Özetle faydalı ve güzel bir seminer oldu. Seminere ait sunumlar henüz semineri veren kişilerin sayfalarında yok. Bu ne yavaşlıktır anlamadım 🙂 Zaten ; Nuri Bey ben çok ASP.NET anlatırım dediğinde  kendisinin sitesini merak etmiştim ama görsel açıdan berbat ötesi bir site olduğunu söylemeden duramayacağım. Aynı şekilde Aykut Bey’in de sitesi perişan bir halde. Umarım bir gün terziler kendi söküklerini dikerler. Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:MESLEKTEN
  1. Ocak 20, 2007, 12:01 am

    Bir kaç şey söylemek istiyorum kısa ve çabuk olacak.

    – MVP’ler benim düşünceme göre MS reklamını en iyi ve başarılı yapan kişilere veriliyor.
    – Seminerlerde uygulama yaparken aksaklıkların meydana gelmesi gayet normal. Özellikle uygulama içerisinde kod vs. varsa uygulama beklenmedik bir şekilde patlayabiliyor. Ardından konuşmacı ve katılımcılar hep beraber kodu düzeltmek için vakit harcayıyorlar. 🙂
    – Aykut bey’in sitesi tasarım ve içerik olarak gerçekten içler acısı. Nuri bey’in sitesinde ise içerikler göz dolduruyor. Bir sitede tasarımdan ziyade içerik bence önemli.

  2. Ocak 20, 2007, 9:49 am

    Fatih Bey MVP konusunda size tamamen katılıyorum . Artık bir kıymeti kalmadı bence. Kim Microsoft ürünleriyle ilgili bir kaç seminer verse yada bir kitap yazsa bir bakıyorum haftaya MVP olmuş.

    Seminerde yaşanan aksaklıklar bence hiç sorun değil.GAYET NORMAL. YETERKİ KİŞİLER UYGULAMA YAPMAYA CESARET EDEBİLSİNLER.

    Aykut Bey’in sitesine kaydımı bile yaptıramadım. Aldığım hatayı bile anlamadım 🙂 Nuri Bey’in de sitesi içeik olarak zengin ama az da olsa görsellik de olmalı diye düşünüyorum.

  3. Ocak 20, 2007, 12:24 pm

    MVP’ler konusunda söylediklerime ek olarak. http://www.mvpturkey.org adresinden Türkiye’deki MVP’lerin listesine ulaşabilirsiniz. Listede gerçekten çalışarak emek vererek bir yerlere gelmiş isimler de var onları yukarıdaki yazdıklarımdan ayrı tutuyorum.

  1. Ocak 28, 2007, 8:54 pm

Bir Cevap Yazın

