Başlangıç > KİTAPLAR > Learn to Program with Java by John Smiley

Learn to Program with Java by John Smiley

javakitap.jpgFinallerle boğuşmak beni bloguma yazı yollamak konusunda gerçekten zorluyor. Yazı yollayamasam da elimden geldiğince trafiği incelemeye çalışıyorum.

Kitaplar kategorisinin ilk kitabı bu kitap olmayacaktı ama birden kararımı değiştirip , sıcağı sıcağına birşeyler yazmak istedim.

Kitapla dün okulumuzun kütüphanesinde Mühendislik Matematiği finalinden sonra tanıştım. Rafta öylece duruyordu ve vakit geçsin diye birden alıverdim elime.

JAVA’yla 3. senemi yaşıyorum. Kitabı belki ilk JAVA öğrendiğim zaman elime almış olsaydım sanırım içerisinde okuyacağım çok konu olurdu ama bu sefer unuttuğumu düşündüğüm birkaç başlık dışında bana göre birşeyler yoktu.

Merak ettiğim sayfaları açıp okumaya başladım ve gördümki kitabın tarzı çok farklı. Yazar kitabı tamamen konuşma havasında yazmış. JAVA öğrettiği sınıfında yaşananları olduğu gibi yazmış.

Mesela “projeksiyon ile bu kodu yansıtıp açıklamaya başladım” gibi cümleler var yada sınıfta öğrencilerden gelen ve hepimizin aklına takılabilecek olan sorulara yer vermiş. Gerçekten de rahat ve akılda kalan bir anlatım şekliydi. Hepimiz toplu olarak alınan eğitimlerin bireysel olanlardan daha çok şey kazandırdığını biliriz. İşte kitapta da bu yaklaşım var. Okuyucunun kendini bir sınıf ortamında hissetmesi sağlanmış.

Kitapta okuyacak kısımlar bitince bir de kitabın yazarına bakayım dedim. MCP , MCSD , MCT John Smiley. İşte bu nokta beni eve gelip John Smiley hakkında araştırma yapmaya itti. Açıkcası bu kadar Microsoft Sertifikası alan bir kişinin neden JAVA kitabı yazdığını anlamak benim için çok zor. Yada kitapta anlattığı gibi madem JAVA bu kadar güzel bir dil neden bu kişi SUN sertifikalı bir JAVA DEVELOPER olmamış onu da anlamadım. Sanırım NEDEN? kategorisine bu konuyla ilgili bir yazı yazmam gerekecek 🙂

Özetle kitap çok akıcı ve çok basit. JAVA bilgisi olanlar için can sıkıcı olabilir şimdiden uyarayım. Fakat JAVA ile yeni tanışacaklara şiddetle tavsiye ediyorum. Bir tek ben değil Amazondaki hemen herkes giriş seviyesi için kitabı mükemmel bulmuş.

KİTAPLA İLGİLİ DAHA DETAYLI BİLGİ İÇİN: Tıklayınız..

YAZAR HAKKINDA DAHA DETYALI BİLGİ İÇİN :  Tıklayınız…

YAZARIN RESMİ SİTESİ İÇİN: Tıklayınız…

Şimdilik benden bu kadar. Daha detaylı ve daha güzel kitap incelemelerinde tekrar görüşmeyi diliyorum.

Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:KİTAPLAR
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

