Başlangıç > GÜNLÜK > APPLE iPHONE ve MICROSOFT mPhone Enterprise Edition

APPLE iPHONE ve MICROSOFT mPhone Enterprise Edition

iphone.jpg

Bugün  Kadıköy vapurunda aldığım SABAH gazetesinin ön sayfasında “Tüm dünya cep telefonuna sığdı” diye bir başlık vardı. Bir baktım altında Apple firmasının yeni telefonu iPhone. Çok şık çok güzel bir telefon. Klasik bir Apple güzelliği. Blogumda “iPhone çıktı” diye bir duyuru yapmamın bir gereği yok diye düşünüyorum. Yada iPhone incelemesi yapma gibi bir lüksüm de yok. Zaten ABD satışı yaz aylarında ve Avrupa satışı da yıl sonuna doğru gerçekleşecekmiş. Yani ürünle yüzleşme şansımız şimdilik sanal.

Multimedia özellikleri ön planda olan telefonla ilgili biraz araştırma yapınca bazı temel özelliklerden mesela 3G’ den yoksun olduğunu göreceksiniz. Neyse buraya kadar yazılanlar bizi ilgilendirmiyor zaten…

Ne zaman böyle yeni bir ürün çıksa hep aklıma acaba rakip firmalarda ne gibi gelişmeler olacak gibi sorular gelir. Apple ile Microsoft çekişmesi artık bariz bir şekilde görülebiliyor.  Apple MacOS ile Microsoft Windows’a karşı dururken. Microsoft da Apple iPod çılgınlığını ZUNE ile kendi tarafına çekmeye çalışıyor. Her 2 firma da aynı pastadan pay almaya çalışınca çekişme kaçınılmaz oluyor.

Şimdi iPhone’a Microsoft’un cevabı ne olur çok merak ediyorum. Microsoft Cingular , Motorola , T-Mobile gibi firmalara Windows Mobile ile destek veriyordu ama kendi markası ile henüz bir telefon piyasaya sürmedi.

Başlıkta yazan mPhone ise tamamen kendi uydurmam 🙂 Biraz da bu çekişmeyi ve Microsoft’un olaylara yaklaşımını ti- ye almak için böyle yazdım. Acaba Microsoft telefon çıkarsa adını ne koyar diye düşündüm ve aklıma mPhone Enterprise Edition geldi . Ben burada isim hakkımı saklı tutuyorum. Şahitsiniz Microsoft bu adı kullanırsa paramı isterim. Hem bakarsınız mPhone için zamanla Service Pack (Servis Bohçası) da hazırlanır. Düşünsenize konuşmalarınız karşı tarafa yanlış gidiyormuş yada Microsoft düşmanı HACKER’ lar kız arkadaşınızla konuşmanızın ortasına dalıyormuş. Gülmeyin bunlar olabilecek şeyler.

Bir de cihazın üzerinde çalışan yazılım da önemli. Symbian , Windows Mobile derken aralarına bir de Apple iPhone’ ların üzerinde çalıştığı işletim sistemi katılacak. Apple belki zamanla bu sistemi diğer telefonlar için de kullanılabilir kılar yada diğer telefonlar için iPhone temaları yayınlanır.

Bekleyelim görelim diyorum. Artık firmalar tek bir alanda uzmanlaşmak yerine nedense ürün sepetlerini genişletme yönünde ilerliyorlar. Sonu pek hayırlı gelmiyor bana. APPLE firması iPhone’dan sonra Sony’ e cevaben bir de OYUN KONSOLU çıkarırsa şaşırmamak lazım. Şimdilik benden bu kadar.Beni okumaya devam edin diyorum ve sizleri her izlediğimde gülmekten kırıldığım bu güzel video ile başbaşa bırakıyorum.

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

