Başlangıç > GÜNLÜK > GOOGLE ve ASOSYALLEŞMEK..

GOOGLE ve ASOSYALLEŞMEK..

google.JPGBaşlık biraz garip oldu ama içinde bulunduğum(uz) durumu bence çok güzel ifade ediyor.

Ne zaman hayatımıza yeni bir teknoloji girse hep bu tür muhabbetler başlar. “Televizyon geldi aile sohbetleri öldü” yada “internet geldi çocuklar sokağa çıkmaz oldu” gibilerinden şeyler hep söylenir. Ben de eksik kalamadım ve Google ‘a el attım. 🙂

Google hayatımda olduğundan beri pek çok şeyi kolaylaştırdı. En basiti yeni birşeyler öğrenmek artık hiç dert değil yada bir araştırma ödevi yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Çok çok çok güzel birşey bu GOOGLE. Peki ben niye böyle bir şikayet olayına girdim.

Zaten uzun zamandır üyesi olduğum gruplarda aşırı derecede bir kuruma var. (Bu arada Aralık 2006 da 49 post ile rekor kıran JDBC_TR  grup üyelerinin hepsine teşekkürlerimi iletiyorum) Yani insanlar ne soru soruyor ne de sorulan sorular cevaplanıyor. Peki neden olmuş olabilir bu? Arama motorları bence bunda çok büyük bir etken. İnsanlar bir soru sorup cevap gelmesini beklemektense GOOGLE IT yapmayı tercih ediyorlar. Bazen öyle bir hal alıyorki aynı ortamda çalışan insalar bir masa ötesindeki o konunun uzmanı kişiye gidip birşeyler sormak yerine arama motorlarından birşeyle bulma derdine düşüyorlar. Kendimden de bir örnek vereyim: arayıp anneme şu yemek nasıl yapılır anne demiyorum artık, eve ilk çıktığım zamanlarda annemin bir kağıda yazdığı yemek tariflerini okur ve anlatım şekline gülerekten (“Bir tutam şundan” , “azıcık bundan”) keyifle yemek yapmaya çalışırdım. Hiç olmadı annemi arar hem halini hatrını hem de yemeğin yapılışını sorardım. Ama şimdi hemen Google’da araıyorum sonra bir mutfağa bir bilgisayar başına koşarak yemeği yapmıyorun YAKIYORUM 🙂 . Daha çok fazla örnek var böyle kimse kimseye birşey sormaz oldu , insalar arasındaki yardımlaşma azaldı gibime geliyor. Ne grupların ne forumların tadı tuzu kaldı ve ben tüm faturayı Google’ a kesiyorum.

Konu çok geniş ve dağılmaya müsait ondan fazla uzatmadan diyorum ki “Arama motorundan bilgi çıkarabilirsiniz ama deneyim çıkaramazsınız ” , o nedenle insalarla karşılıklı fikir alışverişinde bulunmaktan , bilginin yanında deneyim edinmekten vazgeçmeyin. Birbirinize e-posta gönderin, gruplarda ,tartışma ortamlarında sorular sorun imkanlarınız dahilinde cevaplar verin hatta cevap vermek için arama motorlarından faydalanın ama iletişimden kopmayın. Çünkü iletişimsizlikten doğacak sorunların çözümünü eminim arama motorlarında  bulamayacaksınız.

Şimdilik benden bu kadar. Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:GÜNLÜK
  1. Eylül 18, 2008, 9:08 pm

    sizce eğitimmi paramı para hakkında düşüncelerinizi açıklarsanaz sevinirim münazara konum

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

