Başlangıç > NEDEN? > NEDEN ŞEHİRLERARASI OTOBÜSLERDE KAMERA YOK ?

NEDEN ŞEHİRLERARASI OTOBÜSLERDE KAMERA YOK ?

bus.jpgNeden? kategorisinin ilk yazısı bu (Kategori açıklama yazısını saymazsak) . Bu soru İzmir-İstanbul hattında aklıma geldi. Ailem İzmir’ de ben İstanbul’da olunca bu hat benim vazgeçilmezim. Peki bu soruyu bana sordurtan ne?

Cevap: Yazın dizüstü bilgisayarımı otobüste çaldırmış olmam . Ara projemi grurla sunup , finallerin de üstesinden geldikten sonra Haziran 2006′ da İzmir’ e gitmek için XXX firmasının otobüsüne bindim. Dizüstü bilgisayarımı da başımın üstünde yerlan bölmeye yerleştirdim. Yol boyunca bilgisayarı sadece feribotla Yalova’ya geçtiğimizde kontrol ettim ve yerindeydi. Sonra yıllardır otobüste hiç uyumayan İbrahim Demir’ in uykusu geldi ve uyudum. Susurluk’ta molada biraz gözlerimi açtım ama bir kaç saniye sürdü yada sürmedi. 

İzmir’e girince uyandım  otogarda tam perona yanaşmadan ayağa kalktım , elimi yukarı kısma uzattım veeeeeee BİLGİSAYARIM YOKTU. Kapılar açılmadan şöförün yanına gidip olayı anlattım ama otobüste kimsede değildi bilgisayar. Sonrasını anlatmanın lüzumu yok. Özetle bilgisayarım YALAN OLDU.

Bu defaki yolculuğumda da bu nedenden ötürü acaba otobüslerde kamera neden yok diye düşündüm. Sanırım getirilerini tartışmanın gereği yok. Bu gibi olaylar için çok büyük caydırıcılığı olacaktır hem de televizyonda izlediğimiz araç kullanırken koltuk değiştiren yada kalkıp dans eden ilginç şoförleri az da olsa engelleyecektir. camera.jpgAynı şekilde takograf numaralarının bir kısmını da engelleyecektir.

Böyle bir sistemin maliyetinin de çok olacağını düşünmüyorum. Otobüs başına 600 YTL ‘yi geçmez bence çünkü kullanılcak kameranın çok ileri özellikleri barındırması gerekmiyor. Sonuçta dar ve belirli bir alanı tarayacak . Kayıtlar da mesela  10 gün boyunca saklanıp daha sonra imha edilebilir , böylece depolama sorunu da olmayacaktır. Bunu yapan otobüs firmasının kazanacağı presiji de siz düşünün. Tabi işin farklı boyutları da var. Mesela yasal olarak böyle birşey mümkün mü bilmiyorum yada insalar sürekli THE TRUMAN SHOW modunda seyahat etmeyi kabul ederler mi onu da bilmiyorum.

Ama biliğim birşey varki ; böyle bir sistem olursa gerçekten faydalı oalcaktır. Şimdilik benden bu kadar beni bekleyen zorlu bir mühendislik matematiği ödevi var onunla cebelleşeceğim .

Beni okumaya devam edin…

Kategoriler:NEDEN?
  1. Nisan 18, 2007, 7:15 pm

    Aslında var. Biz yaptık. 🙂

    http://www.gprskamera.com

  2. Nisan 18, 2007, 7:47 pm

    İyi hoş yapmışsınız da acaba herhangi bir firma tarafından kullanılıyor mu?

    Sorun kameranın olup olmamasında değil de otobüs şirketlerinini talep etmemesinde. Yoksa piyasada binlerce kamera var ve çok da profesyonel bir çözüme gerek yok

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

