Başlangıç > GÜNLÜK, MESLEKTEN > AQUA DATA STUDIO ÇEVİRİSİ BENİM

AQUA DATA STUDIO ÇEVİRİSİ BENİM

windows-in-action-large.jpgBaşlıktan da anlaşılacağı üzere AQUA DATA STUDIO adlı Veritabanı yönetim aracının Türçeleştirilmesi görevini AquaFold firmasından almış bulunuyorum.Yazının kalan kısmında ADS=AQUA DATA STUDIO olacak.

Öncelikle ADS nedir sorusunu cevap vereyim.

Aqua Data Studio is a database query tool and administration tool that allows developers to easily create, edit, and execute SQL scripts, as well as browse and visually modify database structures

Yani diyorki ADS ; geliştiricilerin SQL sorgularını çalıştımalarına ve görsel olarak veirtabanı yapısını değiştirmelerine imkan veren veritabanı sorgulama ve yönetme aracıdır. Evet bu kadar faydalı ve güzel bir araçla Murat Acar  Bey’in verdiği JDBC eğitiminde tanışmıştım ve o günden beri hemen hemen her projemde kullandım. Bu gibi araçların en güzel yanı aynı anda ve alışkın olduğunuz bir arayüz ile farklı veritabanı yönetim sistemleri ile çalışabilmeniz.

Bu faydalı araç 4.7 sürümüne kadar ücretsizdi. Ben de seve seve kullandım bu zamana kadar. Bu araç JAVA programlama dili ve JDBC sürücüleri kullanılarak hazırlanmış bu arada onu da belirtmek isterim yani veritabanı sunucusundan ve işletim sisteminden bağımısız diyebiliriz. Fakat 6.0 sürümü ile artık bu araç ücretli olarak satılıyor. Özellikle DBA (DATABASE ADMINISTRATOR ) olanlar için Oracle , Sybase ve MS SQL SERVER adına güzel özellikler eklenmiş.Ben de madem araç ücretli o zaman dil desteği de olmalıdır diye düşündüm ve firmayla irtibata geçmek için kolları sıvadım.Uzunca süren bir “mailleşme” döneminin ardından onlar da bu fikri çok olumlu buldular ve görevi bana verdiler.

Açıkcası ilk başta hiç ümidim yoktu ama sandığımdan daha hızlı cevap aldım ve daha sıcak yaklaştılar olaya.Hatta bir de ücretsiz olarak lisans verdiler 2008 yılına kadar hiç bir kısıtlama olmadan bu aracı kullanabileceğim.

Çeviriyi Şubat 2007 ‘nin ortasına doğru bitirip ellerine ulaştırmam gerekiyor.Ben de finallerden sonra en fazla 10 gün içerisinde bu işi gerçekleştirmeyi umuyorum. Biraz da işi erkenden bitirip Türk’ün çalışkanlığını dünyaya göstermek istiyorum 🙂

ADS aracıyla ilgili daha farklı gelişmeler olacak.Farklı düşünceler ve projeler var . Bunlar zamanla şekil aldıkça burada sizlerle paylaşıyor olacağım. Beni okumaya devam edin.

aquafold_logo_bottom_sel_full.gif

 ADS ANA SAYFASI: http://www.aquafold.com/

ADS DOWNLOAD SAYFASI: http://www.aquafold.com/downloads.html

ADS HTML DOCUMENTATION: http://docs.aquafold.com/ads/6.0/ads-docs-no-shots.zip

Murat Acar Bey’in ADS yazısı: http://www.gencgirisimciler.org/bpi.asp?caid=278&cid=347

Kategoriler:GÜNLÜK, MESLEKTEN
  1. Mert Gökçe
    Ocak 3, 2007, 9:47 am

    Merhabalar İbrahim;

    blogun hayırlı olsun. Surekli ADS deyip dururdun sonunda yapacağını yapmışsın.Hayırlı olsun umarım başarılı bir çeviri olur.

    Hangi sürümden itibaren senin çevirin yerlacak?
    Kolay gelsin

  2. Ocak 3, 2007, 11:43 am

    Selam Mert ;

    Aslında ben de bir sonraki sürüm nosu ne olacak bilmiyorum.Sürekli next release diye bahsediyoruz şu anda 6.0.7 RC1 sürümünde ama yine 6. sürüm olarak kalır. Yani 6.1 yada 6.2 diye adlandırılacağını umuyorum.

    Grupta sorup bir cevap geldiğinde buradan duyururum.

    Kolay gelsin.

  3. Ocak 7, 2007, 7:21 pm

    ADS gibi bir aracın Türkçe’ye kazandırılması güzel bir haber. Asıl üzerinde durmak istediğim konu böyle bir olayı düşünebilmeniz ve uygulamaya geçebilmeniz. Herkes düşünemez ve uygulamaya da geçemez, bazıları düşünür fakat uygulamaya geçemez. Siz bu iki gruptan da değilsiniz ben ise ilk gruptanım. 🙂

  4. Ocak 7, 2007, 7:37 pm

    Fatih Bey merhabalar;

    Sanırım ben Genç Girişimci Ruhunu abarttım biraz 🙂 .

    Elimden geldiğince birşeyler yapmaya çalışıyorum. Öğrencilik yılları bence bu tip girişimler için gayet uygun.

    Bir de yabancılarla iletişime geçme konusunda hiç çekingen davranmıyorum sanırım. Mesela JDBC_TR grubumuz için JDBMonitor programini inceleyip grupta paylaşayım dedim ama sürekli sorunla karşılaşıyorum ve bir aydır adamları maile boğdum.Ama onlar da bayaa güçlü çıktı hala cevap veriyorlar 🙂
    Özetle ben bu “at binenin kılıç kuşananın” sözünü çok ciddiye alıyorum herhalde 🙂

  5. mustafa
    Ocak 16, 2007, 9:52 pm

    ya bugun tanistim bu programla.cok guzel bir program.turkce olursa super olur cunku bayagi iyi program ama ya ben beceremedim yada bi sacmalik var..sizinle paylasmak ve umarim cevabini bulmak istiyorum.
    arkadaslar ben ADS ile sybase e baglaniyorum tablolarimi procedurlerimi trigerlarimi goruyor hos cok guzel.normal sql run edebiliyorum buda iyi ama.ne var ki procedure triger gibi sql i hazirlanmislara erisim saglayamiyorum yani su procedure uzerinde degisiklik yapamiyorum bu program uzerinden.http://www.aquafold.com/screenshots/docs/proc-editor-menu-large.jpg
    bu adresteki resimde “Edit in Procedure Editor” menusu varya iste o bende gozukmuyor.Trial Kullandigim icin midir? Procedure ve trigerlarin kodlarini bu programla nasil degistirebilirim? Yardim F1!F1!F1!

  6. mustafa
    Ocak 16, 2007, 9:56 pm

    cevabi akilla55@hotmail.com a atabilir msin?

  7. Ocak 16, 2007, 10:34 pm

    Merhabalar Mustafa,

    Mail gonderdim. Umarım faydası olur.
    Kolay gelsin.

  8. mustafa
    Ocak 17, 2007, 10:22 am

    evet maili aldım hatta cevap yazdım bahsettigin gruba mail attım.umarım kısa zamanda cevap gelir.

  9. Ocak 18, 2007, 4:34 pm

    Aqua data studio grubu gördüğün gibi gayet hızlı cevap veriyor.

    SYBASE icin boyle bir destek yok yani Procedureleri duzenleme şansımızın olmadığını da görmüş olduk.

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

